Vitamino D vartojimas

** Šis video yra tik informacinio pobūdžio **

Šį kartą pakalbėsiu apie vitaminą D. Esu įsitikinęs, kad šios informacijos yra per mažai internete, kad žmonės suprastų, kaip svarbu sekti savo organizmo parametrus, o ypač vitamino D lygį. Nors, iš esmės, tai hormonas, o ne vitaminas, tačiau jau apie devyniasdešimt metų jį taip vadina, įpratome ir pavadinimas nesikeičia. Tai šiame video vadinsiu hormonu D arba vitaminu D.

 

 

Kokią funkciją atlieka hormonas/vitaminas D?

  •  
  • Stiprina kaulus;
  • Padeda pasisavinti kalcį ir fosforą;
  • Mažesnė diabeto rizika;
  • Raumenų vystymasis ir/arba jų atsistatymas;
  • Reguliuoja lytinius hormonus;
  • Mažesnė osteoporozės, kaulų lūžių tikimybė;
  • Palaiko normalų imuninės sistemos darbą;
  • Mažina vėžio riziką;
  • Depresijos simptomų švelninimu;
  • Reguliuoja riebalų lygi organizme;
  • Dalyvauja daugybėje kitų procesų.

 

 

Manau, kad tai labai svarbi tema, nes mano patirtis rodo, jog 8/10 klientų turi šio hormono trūkumą. Kaip jie įsitikina tuo?

 

Labai paprastai. Pasidaro laboratorinius kraujo tyrimus, kurie parodo kiek yra šio hormono kraujyje. Taip pat, paaiškinsiu kada ir kaip aš jį vartočiau, kad atstatyti jo trūkumą.

 

Kiekvienas žmogus skirtingai mankštinasi, maitinasi, ilsisi, praleidžia laiko saulėje ir t.t. Tai turite suprasti ir atsižvelgti, norėdami pagerinti savo sveikatą ar vartoti tam tikrą papildą.

 

Išvardinsiu priežastis kas įtakoja Vitamino D trūkumą, vėliau, kokie simptomai tai išduoda ir kokį Vitaminą D aš gerčiau. Taip pat su kokiomis medžiagomis vartočiau, kad užtikrinti maksimalų pasisavinimą ir, žinoma, taip pat kelintą valandą vartočiau. Taip, kad žiūrėkite video iki galo. 

 

 

Kas įtakoja vitamino D trūkumą?

 

Dažniausios priežastys yra šios:

 

  1. Viršsvoris arba nutukimas (tai labai dažna priežastis);
  2. Prasta kepenų veikla;
  3. Celiakija;
  4. Sutrikusi inkstų veikla;
  5. Steroidų vartojimas;
  6. Vaistų ar antibiotikų vartojimas;
  7. Per mažai praleidžiama laiko lauke, tiesioginiuose saulės spinduliuose;
  8. Būnant paplūdimiuose naudojant dažnai saulės kremus;
  9. Rūkymas;
  10. Oro užterštumas, ypač didmiesčiuose;
  11. Amžiaus faktorius, labai dažnai senoliai turi trūkumą;
  12. Krono liga;
  13. Stresas;
  14. Netinkamas laikas būnant saulėje;
  15. Nepakankamas kiekis riebalų mitybos racione;
  16. Alkoholio vatojimas;
  17. Parazitai esantys organizme.

 

 

Kokie simptomai gali pasireikšti?

 

  1. Raumenų skausmas

Tai pirmasis požymis, rodantis, kad jums trūksta vitamino D.

Vitaminas D aprūpina raumenis, kad jie galėtų efektyviai dirbti. Jei jo trūksta, apie tai dažnai išduoda būtent raumenų skausmas, o, taip pat, lėtas organizmo atsistatymas po treniruočių.

 

  1. Ištvermės trūkumas

Esu sutikęs ne vieną žmogų, kuris pradėjęs sportuoti labai sunkiai tai tęsia toliau. Nes jam visada atrodo, kad nepajėgia atlikti treniruočių ar mankštų. Atlikus tyrimus išsiaiškinama, kad to priežastis – vitamino D trūkumas.

 

  1. Kaulų atsinaujinimas

Jei organizmas patiria vitamino D trūkumą, kaulų audiniai atsinaujina labai lėtai. Tai gali privesti net prie osteochondrozės. Jei silpni kaulai, greičiausiai bus silpni ir dantys, nagai, plaukai ir taip toliau.

 

  1. Nuovargis

Jei labai dažnai jaučiatės pavargę, neturintys jėgų, patariu pasitikrinti vitamino D lygį organizme. Gal šiek tiek jo pavartojus, jūsų organizmas lengvai ir greitai atsistatys. Žinoma, būtinai reikia išsiaiškinti trūkumo priežastį, antraip, teks nuolat šalinti pasekmes.

 

  1. Plaukų slinkimas

Žinoma, mes visi be išimties kasdien prarandame kažkiek plaukų, taip pat ir senstant jų tikrai niekam nedaugėja. Bet, jei pastebėjote staigų plaukų slinkimą, reikėtų susimąstyti kas vyksta jūsų organizme. Vitamino D trūkumas gali sukelti plikimą.

 

  1. Prasta nuotaika

Vitaminas D atlieka tiesioginį poveikį hormonų, tokių kaip seratoninas ir dopaminas, gamybai. Tai vieni iš hormonų, kurie atsakingi už gerą mūsų nuotaiką.

Dažniausiai žmonės jaučiasi labiau prislėgti, jei ilgai tenka būti be saulės spindulių. Beje, net išvykus į šiltus kraštus, ar vasarą leidžiant mūsų gamtoje, reikia žinoti kaip taisyklingai degintis, kad organizmas efektyviai sintezuotų vitaminą D.

 

  1. Prastai gyjančios žaizdos

Jei susižeidėte ar įsipjovėte ir pastebėjote, kad žaizda gyja daug lėčiau, tai gali būti šio vitamino trūkumo požymiai. Todėl, kad nuo jo priklauso bendra jūsų odos būklė. Žaizdoms gyjant lėtai, lieka didesni randai, o po sunkių operacijų, ypač svarbu, kad oda gytų kuo greičiau.

 

  1. Miegas

Mokslininkai jau daugelį metų bando išsiaiškinti kaip vitamino D trūkumas neigiamai veikia mūsų miegą. Bet faktas vienas, kad trūkstant šio vitamino, mūsų miegas sutrinka. Jei jūsų miego kokybė ženkliai pablogėjo, atkreipkite dėmesį į vitamino D lygį organizme.

 

  1. Širdies ligos

Kažkodėl yra labai mažai mokslinių straipsnių, kurie turėtų sąsajos tarp širdies ligų ir vitamino D trūkumo, bet yra atlikti tyrimai, kurie nustatė, kad vitamino D trūkumas gali sukelti širdies ligas. Jei organizmui trūksta vitamino D, rizika gauti širdies smūgį padidėja net dvigubai.

 

  1. Smegenų neuronai

Vitaminas D reikalingas gerai smegenų veiklai, nes jis veikia neuronų darbą. Moksliškai įrodyta, kad jo trūkumas net keturis kartus padidina riziką susirgti Alzheimerio liga ar demencija.

 

  1. Prakaitavimas

Bet prakaitavimas būtent tik galvos srityje. Kai žmogaus kūno temperatūra pakyla iki 37°C, jis pradeda prakaituoti. Šitokiu būdu kūnas save aušina. Bet būna situacijų, kai prakaituoja tik galvos sritis. Tai gali sukelti vitamino D trūkumas.

 

  1. Kūno svoris

Vitaminas D turi įtakos kalcio įsisavinimui, kuris mums labai reikalingas, kad mūsų kaulai ir kremzlės būtų sveiki. Bet kalcis taip pat turi įtakos maistinių medžiagų pasisavinimui. Kalcis veikia ir procesus, kurie naudoja kalorijas energijai išgauti. Pakankamai dažnai viršsvorį turintiems žmonėms trūksta šio vitamino. Dėl to organizmas nepajėgus efektyviai sudeginti riebalų.

 

  1. Imuninė sistema

Vitaminas D stiprina imuninę sistemą. Kai imuninė sistema silpna, mes esame neatsparūs virusams, infekcijoms ir taip toliau. O tai per kurį laiką gali sukelti ir ilgalaikių pasekmių.

 

  1. Prastas kalcio įsisavinimas.

Jei trūksta vitamino D, tuomet kalcio įsisavinimas sumažėja iki 10%. Tuomet organizmas priverstas naudoti kalcio resursus, kurie buvo organizmo kaupiami, jei jo trūktų.

 

Manau, kad jau supratote, kokią svarbą atlieka vitaminas D mūsų organizme.

 

 

Vitamino D atstatymas

 

O dabar prieikime prie vitamino D atstatymo būdų:

 

Saulė. Žinoma visiems, kad reikia praleisti kiek įmanoma daugiau laiko saulės spinduliuose. Tačiau yra viena maža gudrybė. Jei norite suteikti odai geriausias sąlygas sintezuoti šį vitaminą, tuomet pasiimkite su savimi paprasčiausią pieštuką einant pasideginti. Pastatykite ji ant žemės ar smėlio ir atkreipkite dėmesį kokio ilgio objekto šešėlis. Jei jis labai panašaus dydžio kaip jūsų pieštukas, puiku, šis kampas saulės spindulių yra pats geriausias degintis ir užtikrinti vitamino D sintezę. Tuomet tik pusę valandos ar šiek tiek daugiau turėtų užtekti, kad kūnas prigamintų pakankamai Vitamino D. Jei kur kas mažesnis ar didesnis, tuomet saulės spindulių kampas nėra pats geriausias Vitamino D sintezei. Paprasta, ar ne?

 

Papildų vartojimas. Jei man trūktu Vitamino/hormono D, aš įsigyčiau keletą papildų.

 

Pirmasis tai žinoma Vitaminas D3, dar kitaip žymimas kaip cholekalciferolis. O kartu su juo vartočiau vitaminą K2. Šiuos du papildus būtina vartoti kartu, aš netgi sakyčiau, kad nėra prasmės vartoti tik Vitaminą D be K2. Jei vitaminas D vartojamas be vitamino K2, tuomet pakyla kalcio lygis kraujyje, o jo perteklius nėra gerai. Tai gali pakenkti kraujagyslėms. Dar kitaip šis procesas vadinamas Kalcitas. Vitaminas D padeda įsisavinti kalcį, o vitaminas K2 gautą kalcį nuneša į kaulus ir padeda jam kauptis minkštuose audiniuose. Procesas labai paprastas, Vitaminas D padeda kalciui patekti į kraują, o vitaminas K2 padeda kalcį iš kraujo nunešti į kaulus. Tokiu būdu užtikrinamas vitamino D įsisavinimas ir sumažinama rizika sudaryti pertekliu kalcio ir vitamino D.

 

Tai vienas iš būdų, kuriuos aš naudočiau norint išspręsti vitamino D trūkumą. Tačiau priklauso nuo trūkumo, nuo sveikatos būklės, nuo amžiaus ir kitų faktorių.

 

Būtina suvartoti pakankama kiekį vandens. Formulė paprasta: Kūno masę kilogramais dauginame iš 30, tuomet gauname minimalų mililitrų kiekį, kuri privalome suvartoti per dieną. Tiems kas sveria daugiau nei 85 kg, pakanka 2,5 litro vandens per dieną.

 

Jei taikyčiau sau pirmąjį būdą, tuomet gerčiau Vitaminą D kartu su Vitaminu K2. Juos abu vartočiau po maisto, pirmoje dienos pusėje. Kiekiai, priklauso nuo situacijos, tai yra, nuo minėtų vitaminų trūkumo, amžiaus, fizinės veiklos ir t.t.

 

Tačiau yra dar vienas būdas, kurį, beje, aš sau taikiau kadaise, esu įkėlęs video apie tai, šį video galite pamatyti čia, turėjau didžiulį hormono D trūkumą. Šiame video pamatysite labai bendrai, ką dariau. Dariausi laboratorinį kraujo tyrimą prieš vartojant papildus ir po to. Tad pažiūrėkite šį video, manau bus idomu jums.

 

 

Kitas būdas pakelti vitamino D lygį

Taigi, tas antrasis būdas yra toks:

 

Norint pakelti greitai vitamino D lygį ir užtikrinti jo maksimalų įsisavinimą, galima įterpti chelatinės formos magnį ir Ester C formos vitaminą C. Taip pat ir jau minėtą vitaminą K2.

 

Taigi, pradedam nuo vitamino C.

 

Ši forma vitamino C, labai lengvai pasisavinama organizmo. Šis vitaminas C išlieka organizme ilgiausiai nei bet kuris kitas vitaminas C, o tai garantuoja kokybišką jo pasisavinimą. Taip pat šis vitaminas C nedirgina skrandžio, nebūna to nemalonaus skrandžio rūgšties pakilimo. Tai unikali technologija, kurią patentavo jau senokai, tačiau retai kada sutinku žmogų, kuris žino apie tai, įskaitant gydytojus.

 

Šiuo atveju, jei vartočiau jį su vitaminu D, tuomet per dieną iš viso vartočiau 2 gramus. Pirmajį gramą pirmoje dienos pusėje, po maisto arba su maistu, antraji antroje dienos pusėje su maistu arba po maisto, ne vėliau nei 16-17 val. Vitaminas C labai svarbus faktorius norint sustiprinti imuninės sistemos darbą.

 

Dabar pereikime prie Magnio.

 

Chelatinės formos Magnis, kitaip sakant, paverstas į organinę formą, yra labai lengvai įsisavinamas. Kodėl? Labai paprasta. Šia technologiją išrado, jei neklystu, 2004 metais. Formulėje yra amino rugštis, o kai patenka toks magnis į kraują, organizmas atpažįsta jį ir labai efektyviai įsisavina. Toks magnis turi būti žymimas kaip Chelatinis Magnis kai kada žymimas – bisglycinate. Tik toks magnis lengvai įsisavinamas ir  užtikrina geresnį vitamino D įsisavinimą. Ypač, jei gerčiau didesnes dozes, kaip, kad dariau jau minėtame video.

 

Na ir trečias vitaminas, kuris yra būtinas vartoti kartu su Vitaminu/Hormonu D yra K2. Apie jį jau pasakojau pirmame būde. Jei vitamino D vartočiau daugiau nei 8000-10.000, bet nedaugiau nei 20.000 TV (Tarptautinių Vienetų), tuomet reikia padvigubinti vitamino K2 kiekį. Jei vartočiau daugiau nei 40.000 TV, tuomet vėlgi dvigubinčiau K2 kiekį. Skaičiuoklė paprasta, manau viskas kaip ir aišku.

 

Jei vartočiau būtent tokiu būdu, tuomet vitaminas D kartu su K2 būtu vartojamas pirmoje dienos pusėje, o magnis antroje dienos pusėje, na o vitaminas C kaip ir minėjau ankščiau, pirmasis gramas pirmoje dienos pusėje o antrasis antroje.

 

 

Nemažai žmonių prašo manęs duoti nuorodas kur įsigyti kokybiškų papildų, kad įsisavinimas būtų efektyvus. Kai kurie prašo padėti įsigyti užsienyje, per tarpininkus ir t.t. Tam, kad negaišti mano ir savo laiko, jau dabar jūs galite visa tai įsigyti

www.mitybosinžinerija.lt IR www.invictusway.lt puslapiuose.

Įsigyję papildus, juos gausite per kelias darbo dienas.

 

 

Kodėl SOLGAR papildai?

 

Todėl, kad mano patirtis rodo, jog šis gamintojas gamina labai kokybiškus papildus. Tai labai stambi Amerikiečių kompanija, kuri gali sau leisti turėti kokybiškų papildų liniją. Tai auksinis standartas. SOLGAR gamina papildus daugiau nei 70 metų. SOLGAR yra sertifikuota natūralių produktų asociacijos, dar kitaip vadinama, NPA narė. Taip pat sertifikuota GMP, kas leidžia jiems būti patikimiems papildų gamintojams. Gaila, tačiau, niekur Baltijos šalyse oficialaus SOLGAR atstovo nėra. Jų sąlygos labai aukštos norint tapti juo. Tačiau, mes esame vieninteliai, kurie prekiauja šiais papildais Lietuvoje. Naudokitės proga.

 

Tai pirmieji papildai, kuriuos reklamuoju. Man svarbu mano klientų sveikata, jei jau pirkti, tai pirkti kokybišką produktą. Šiuo atveju, jokių kitų būdų gauti vitamino D nėra, išskyrus, saulės spinduliai. Šiuose papilduose nėra jokių priedų, kurie galėtų kaip nors neigiamai įtakoti mūsų organizmą. Tai labai svarbu.

 

TOMAS KRAVEC, mitybos specialistas, knygų „Mitybos Inžinerija“ ir „Mitybos Inžinerija – sveiko kūno paslaptys“ autorius.

 

 

Solgar Vitaminas D3 4000 IU
60 veg.kapsulių

Solgar Natūralus Vitaminas K2 MK-7
50 veg.kapsulių

* Internetinė parduotuvė ir edukacinė informacija skatinanti žmogų gyventi sveikiau ir

nesustoti savo siekiuose – INVICTUS WAY

 

 

Patiko straipsnis ar produktas? Pasidalinkite

KOMENTARAI

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

CBD nauda

2022 sausio11d.

Komentarų: 0

CBD gali pasirodyti naudingas, palyginti netoksiškas būdas valdyti nerimą, nemigą ir lėtinį skausmą. CBD aliejus gali gydyti skausmą, sumažinti nerimą ir skatinti apetitą taip pat, kaip ir marihuana, bet nepaveikdamas jūsų psichinės būsenos. CBD taip pat gali padėti gydyti kai kurių tipų priepuolius.

Receptas vidinei ramybei 🙏

2022 sausio6d.

Komentarų: 0

Kaip neperdegti greitai 'bėgančiame' pasaulyje? Ir patirti daugiau pasitenkinimo kasdienybėje.

Vitamino D vartojimas

2021 gruodžio9d.

Komentarų: 0

Kokią funkciją atlieka hormonas/vitaminas D? Kas įtakoja vitamino D trūkumą? Kokie simptomai gali pasireikšti trūkstant vitamino D? Vitamino D atstatymas. Apie tai - šiame straipsnyje dalinasi mitybos specialistas, Tomas Kravec.