Vandens įtaka mūsų smegenų veiklai

Tavo smegenyse yra 75% vandens. Gerk daugiau vandens geresnei veiklai, atminčiai ir stipresnei smegenų sveikatai. Kaip tai padaryti – dalinamės.

Vanduo atlieka gyvybiškai svarbų vaidmenį visose tavo kūno funkcijose. Toliau pateiktame novatoriškame tyrime tiksliai nurodoma, kaip vandens pakankamas kiekis  optimaliai gerina smegenų sveikatą.

 

Jei nori patirti aiškesnį mąstymą, geresnę atmintį ir net didesnį susikaupimą bei koncentraciją, šias naudas gali gauti vandens gurkšneliu. Štai ką reikia žinoti, kad turėtum geresnę smegenų sveikatą.

Ar vanduo padeda tavo smegenims?

 

Tavo smegenims reikia vandens, nes vanduo padeda:

 

  • Subalansuoti hormonų lygį: jis vaidina svarbų vaidmenį gaminant neurotransmiterius ir hormonus, taip pat būtinas norint sumažinti streso hormono kortizolio kiekį.

  • Palaikyti skysčių lygį, kuris apsaugo tavo smegenis ir nugaros smegenis nuo traumų ir sužalojimų.

  • Palaikyti neurogenezę (naujų neuronų susidarymą) ir bendrą smegenų ląstelių sveikatą, įskaitant ląstelių gamybą, funkciją ir ilgaamžiškumą.

  • Išplauti toksinus ir medžiagų apykaitos atliekas, kurios kaupiasi smegenyse.

  • Palaikyti tinkamą kraujotaką ir pernešti vitaminus, mineralus ir deguonį į smegenis.

Kai hidratacijos lygis mažėja, pirmiau nurodytos smegenų funkcijos pradeda nukentėti.

Štai kodėl dehidratacija taip glaudžiai susijusi su prasta smegenų sveikata, todėl neurologai ir smegenų sveikatos ekspertai rekomenduoja padidinti suvartojamų skysčių kiekį, kad palaikytų ir pagerintų tavo mokymąsi, mąstymą, susikaupimą ir kt.

 

 

Kiek vandens yra smegenyse?

Vanduo sudaro daug daugiau tavo kūno ir organų, nei gali įsivaizduoti. Tiesą sakant, iki 90% tavo kūno svorio iš tikrųjų yra vanduo. Bet tai dar ne viskas:

  • Tavo odą sudaro daugiau nei 60 % vandens.
  • Tavo raumenys yra beveik 80 % vandens.
  • Tavo plaučius sudaro daugiau nei 70 % vandens.
  • Tavo kaulai sudaro apie 30 % vandens.


Vanduo sudaro didelę visų šių skirtingų organų ir sistemų sudedamąją dalį ir atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant, kad kiekviena iš šių sričių veiktų optimaliai.
Tavo smegenis sudaro beveik 75% vanduo.

3 būdai išgerti daugiau vandens geresnei smegenų veiklai

1. Tu patirsi, jog pagerėjo tavo psichologinė sveikata bei nuotaika

Tavo kūnas turi būti gerai hidratuotas, kad gamintų hormonus ir neurotransmiterius, tokius kaip dopaminas ir serotoninas (svarbios cheminės medžiagos, reguliuojančios tavo nuotaiką), taip pat užtikrinti tinkamą šių neuromediatorių ir cheminių procesų veikimą.

Keli tyrimai susiejo vidutinį dehidratacijos lygį su žymiai pablogėjusia nuotaika, įskaitant mažesnį laimės lygį ir padidėjusį depresijos bei net nerimo dažnį.

Be to, dehidratacija padidina streso hormono kortizolio kiekį. Nevaldomas lėtinis stresas ir didelis kortizolio kiekis gali sukelti daugybę smegenų sveikatos problemų ir sukelti:

 

• Smegenų ląstelių praradimą

• Sumažinti smegenų dydį

• Tavo smegenų sinapsių sutrikimą, dėl kurio atsiranda psichologinių problemų, tokių kaip socialinis atsiribojimas ir izoliacija.

 

2. Tu geriau sutelksi dėmesį ir geriau mąstysi

Vanduo padeda tavo smegenų ląstelėms bendrauti tarpusavyje, pašalina toksinus ir atliekas, kurios kenkia smegenų veiklai, ir perneša maistines medžiagas į tavo smegenis. Visa tai suyra, jei sumažėja skysčių lygis.

Palaikant hidrataciją, galimos naudos:

 

Greitesnis sprendimų priėmimas ir geresnis sugebėjimas spręsti užduotis

• Geresnė koncentracija ir patobulinta trumpalaikė atmintis

• Aukštesni testų balai edukaciniame kontekste

• Geresnis dėmesys ir sumažėjęs protinis nuovargis

• Stipresnis sugebėjimas suprasti, įskaitant daugiau budrumo, mažiau painiavos ir netgi geresnio mokymosi.

 

3. Tu užmigsi greičiau ir miegosi giliau

Kai miegi, tavo smegenys gydosi pačios, išplauna toksinus ir netgi sukuria naujus neuronus. Štai kodėl pakankamas miegas gali turėti naudos smegenų sveikatai, pavyzdžiui:

  • Geresnė atmintis
  • Didesnis protinis budrumas, susikaupimas ir susikaupimas
  • Padidėjusi psichologinė savijauta ir geresnė nuotaika
  • Greitesnis atsako laikas (reakcija į situacijas)
  • Subalansuotas smegenų hormonų ir neurotransmiterių kiekis


Geriant daugiau vandens, gali gerai pailsėti. Tavo kūno vandens lygis turi įtakos vidiniams miego ir pabudimo ciklams, kūno temperatūrai, medžiagų apykaitai, hormonams ir daugeliui kitų su miego sveikata susijusių funkcijų.

Tyrimai rodo, kad tai gali būti priežastis, kodėl dehidratuotiems žmonėms būdingas trumpesnis miego ciklas.


Kaip palaikyti tinkamą vandens kiekį kūne?

Kokie yra ženklai ir simptomai dehidratacijos?

Net nedidelis dehidratacijos kiekis – vos 1 % – gali paveikti tavo gebėjimą mąstyti.Nors visi yra skirtingi, kai kurie dažniausiai įspėjamieji ženklai, kad esi dehidratacijoje, yra šie: 

Tamsiai geltonas šlapimas arba labai retos kelionės į tualetą

• Galvos skausmai

• Sausos akys, sausa oda arba burnos džiūvimas

• Nuotaikos pokyčiai ir nuotaikų kaita, įskaitant nerimą, stresą ir dirglumą

• Tavo energijos lygio svyravimai, įskaitant bendrą nuovargio ir išsekimo jausmą arba didesnį protinį nuovargį, psichikos budrumo stoką ir pan.

 

 

Kiek vandens reikia gerti?

 

Siek išgerti 2-3 litrus vandens per dieną (priklausomai nuo kūno svorio (svoris x 30)).

Tačiau tavo konkretūs poreikiai skiriasi priklausomai nuo tavo fizinio aktyvumo, gyvenimo būdo įpročių ir kt. Pavyzdžiui, atletai, kurie sunkiai treniruojasi, kasdien reikalaus daug daugiau vandens nei tiems, kurie gyvena sėslesnį gyvenimo būdą.

 

Palaikyti daugiau skysčių kūne, pasinaudok šiomis strategijomis

 

Kai kuriems žmonėms sunku išgerti pakankamai vandens. Išbandyk šiuos hidratacijos patarimus ir gudrybes, kad tavo kūnas ir protas būtų palaikomi skysčiais:

 

  • Išgerk stiklinę vandens iškart pabudęs. Po nakties miego tu jau esi dehidratuotas ir tai puikus būdas greitai pabudinti kūną.
  • Naudok priminimus. Pavyzdžiui, išgerk stiklinę vandens tarp svarbių dienos etapų (pvz., valgymo, darbo pertraukų ir kt.) metu. Arba pripildyk 2 litrų vandens butelį ir nešiok su savimi, kad baigtum jį iki dienos pabaigos.
  • Pasidaryk vandenį skanesnį. Jei manai, kad paprastas vanduo nėra skanus, papildyk skonį natūraliais, sveikais priedais, pavyzdžiui, šviežios mėtų šakele ar šviežių citrinos sulčių išspaudimu.

 

 

Atmink, kad hidratacija yra tik viena smegenų sveikatos galvosūkio dalis.

Svarbus faktorius yra ir vandens kokybė, kurią pasigerinti padės „Vandens Valymo Sistemos“.

O „Maisto Papildai“, kuriuose yra aukščiausios kokybės maistinių medžiagų, turinčių įtaką geresnei smegenų būklei, gali būti vartojami, derinami su švaraus geriamo vandens stikline.

 

 

.

Patiko straipsnis ar produktas? Pasidalinkite

KOMENTARAI

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

CBD ALIEJUS NEMIGAI

2022 balandžio12d.

Komentarų: 1

Jau šiandien kalbama, jog 8 iš 10 žmonių susiduria su nekokybišku miegu. Ar CBD gali padėti susitvarkyti su nemiga?

Endokanabinoidinė sistema (ECS) ir kanabidiolis (CBD) | Kanapių aliejus | Sveikata

2022 balandžio8d.

Komentarų: 19

„Atsipalaiduokite, valgykite, miegokite, pamirškite ir būkite saugūs“ (Di Marzo)

Kodėl taip man sunku mylėti save?

2022 balandžio1d.

Komentarų: 0

Tu gimei imperatoriumi, pasitenkinusiu savyje. Bet tavo tėvas nori, kad jį mylėtum, tavo mama nori, kad mylėtum ją. Visi aplinkui nori būti tavo meilės objektu.