Ritualas įnešantis šviežumo ir naujovių

Prisimenu, kai pirmą kartą dariau šį ritualą, nesuvokiau tuo metu, kiek dalykų tiesiog guli ir nėra naudojami, kiek drabužių buvo užsidėti tik kartą ir guli spintose, kiek laiko išleisdavau ir valios pastangų kasdien trindamas naujienlaiškius, kuriuos kadaise prenumeravau, tačiau niekada jų neatsakiau, ir patapo kaip normalus įprotis pravalyti paštą kasdien nuo šiukšlių. Pastebėjau, jog nebedarant tam tikrų dalykų, nereikia ugydis naujų įpročių tam, kad susitvarkyti su pasekmėmis. Tiesiog – mažiau nuodyti save ir mažiau reikės laiko sprendimams ieškoti kaip išsivalyti.

 

Po kurio laiko, vėl atlikau. Ir vėl. Nėra taip, jog vieną dieną nebebus ką valyti. (o gal???). Įgijau žvitresnio aiškumo PRIEŠ pirkimą, o kai reikia, iškeliu klausimą: “Ar tikrai reikalingas šis daiktas ar paslauga? Ar naudosiu daugiau nei kartą? Jei tik kartą, galbūt geriau išsinuomoti ar pasiskolinti vienam kartui.”

 

Vien šis išsivalymo vyksmas įnešė kitą kokybę kasdieniuose pasirinkimuose. Vadinasi, mažiau streso, mažiau chaoso finansinėse ataskaitose, daugiau erdvės naujoms idėjoms, patirtims, didesnis pasitenkinimas nesureikšminant turiu ar neturiu, platesnis dėmesys patirtims, kuriose būnu.

 

Tiesa tokia, kad dažnai, mūsų erdvę okupuoja begalės nereikalingų daiktų. Kai kuriuos daiktus perkame iš reikalo, tačiau panaudojus, jie patampa nebenaudingi ir jie padedami į kampus. Kitus, perkame tiesiog pagal nuotaiką, nes tuo metu kažkaip jaučiamės ir pats pirkimo procesas papildo ir pakelia nuotaiką. Laikinai. Panaudoję ar nepanaudoję, numetame į šoną ir pamirštame. 


Dar kartais perkame, kai emociškai nesijaučiam užtikrinti savimi, trūksta pasitikėjimo ir galvojame, jog turėdami ypatingą daiktą ar būdami specialioje vietoje, mūsų asmeninė vertė nuo to paaugs, tad stengiamės užpildyti tą vidinę nepasitenkinimo, gėdos, skylę. Tai dažnas reiškinys tarp žmonių lakstančių per skirtingus klubus, grupes, susitikimus. 

 

Erdvės vis pildosi, daiktų daugėja, o pačiose erdvėse vietos mažėja. Vis sunkiau kvėpuoti tokioje aplinkoje, vis mažiau gyvybės jaučiama.
Erdves palaikyti reikia vis daugiau laiko ir energijos išskirti, nors ir didžioji dauguma prikauptų daiktų net neturi jokios naudingos funkcijos, nes nebėra naudojami, tačiau jie vis dar ten. Ir žinau žmonių, kurie mėgsta sakyti – “o jei prireiks ateityje?” Tikriausiai ir tu turi tokių draugų ar artimųjų. 

 

Ir galime tai tęsti toliau, tačiau kuo daugiau kaupiame, tuo sunkiau darosi palaikyti erdvę švarią, nes darosi vis sunkiau būti apkrautoje vietoje ir kartu nešiotis su savimi visą šį svorį, ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai. Taip kaip kūnas su viršsvoriu nešiodamas extra kilogramus nereikalingo svorio, kai organams ir sąnariams tenka didesnis krūvis sustyguoti kūno veiklą, eikvojama labai daug energijos. Realiai, niekam.

 

Esame užsiėmę išlikimu ir daiktų išlaikymu. Tačiau tai nebūtina tęsti. Galima nusimesti visą šį svorį. Tą galima pakeisti.

 

Jau dabar galima nuspręsti kas nereikalinga ir to atsikratyti, išmesti, padovanoti, atiduoti. 

 

PRAKTINIS UŽDAVINYS

 

Susirūšiuok savo erdves, gali paskirstyti jas pagal prioritetą kas eis pirmiau:


Drabužiai, spintos ir spintelės, garažai, sandėliukai, kambariai, komodos, balkonai, automobilio salonas ir bagažinė, piniginės, kompiuteriai, emailai, nebeskaitomi naujienlaiškiai – atsisakyti, telefonai – nenaudojami kontaktai, nuotraukos, informacija, socialiniai tinklai – grupės ir žmonės nebendraujantys ar neturintys nieko bendra – atsijungti, nepriimti sprendimai – kas delsiama ir atidėliojama, pažadai, ir t.t.

 

Nebūtina imtis visko iškart, nereikia sau kelti streso dėl to, kiek darbų laukia. Pasirinkti vieną ar porą erdvių į savaitę ir žingsnis po žingsnio, susitvarkyk. Ir greitai pastebėsi, kaip pajausi daugiau laisvės ne tik fiziškai, bet ir minčių srautas bus kitas. Atsiras minčių ką norėtum matyti, kas tau patiktų, tame kampe kambaryje, kuris buvo apkrautas skarmalais. O ten dabar tiktų puikiai vakarinė lempa, šalia minkšto fotelio ant kurio dažniausiai skaitai knygą ir geri arbatą.

 

Tikslas yra išmesti kas nereikalinga, nenaudojama, atlaisvinti erdves ir, jei norisi, įnešti kažko šviežaus. Ir kol seniena užima vietą, tol naujienoms nėra net minties, nes dėmesys gali būti užimtas tik seniena.

 

P.S. Taip ir realiai gyvenime, kai nori pokyčio, nebėk atgal į tai kas buvo, į tai kas buvai tu. O žvelk į priekį ir nebesidairyk į šalis. Pasitik tai ko dar nežinai, kas atneš naujas patirtis, taigi, ir naujus rezultatus.

 

Patiko straipsnis ar produktas? Pasidalinkite

KOMENTARAI

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

#1 sveikos gyvensenos gidas Lietuvoje | Mitybos Inžinerija | Sveika Mityba

2021 rugsėjo15d.

Komentarų: 0

Sveikos mitybos ir sveiko kūno paslaptys vienoje knygoje. Su autoriaus parašu TIK pas mus el.parduotuvėje!

SEPTYNIŲ DIDŽIŲJŲ DORYBIŲ PĖDSAKAIS…

2021 rugsėjo11d.

Komentarų: 0

Septynios didžiosios žmogaus dorybės gyvenimui be kančių. Gerbiamo ezoteriko Stanislovo Žebrausko pamąstymai.

Augalinės Kilmės Pienas: ar tikrai sveika? | Sveika mityba

2021 rugsėjo6d.

Komentarų: 0

Mitybos specialistas dalinasi savo pastebėjimais ir ko reiktų vengti (neapsigauti) parduotuvėse.