Kaip vanduo padeda mesti svorį? | Sveika mityba | Viršsvoris

Vanduo duoda kūnui daugiau nei tik numalšina troškulį – padeda numesti ir svorio

Tik nereikia įsivaizduoti, jog vakare išgersi vandens prieš miegą ir ryte atsikėlęs jau būsi numetęs svorį, tačiau vanduo ir svorio kritimas turi sąsajų.

 

Kūnas sudarytas iš 76% vandens, vadinasi, tai dalyvauja daugelyje kūno funkcijų. Kuo kūnas turi daugiau vandens, ir kuo vanduo švaresnis ir grynesnis, tuo kūnas veikia geriau, optimaliau, nuo mąstymo iki riebalų deginimo.

 

Mokslas sako, kad vanduo padeda mesti svorį įvairiais būdais. Tai padeda sumažinti apetitą, pakelti metabolizmą, būti ištvermingesniu fiziniame aktyvume, kas atsiliepia skaičiukams svarstyklių ekrane.

 

 

Šešios priežastys kodėl daugiau vandens padės numesti svorio:

  1. Vanduo natūraliai mažina apetitą

 

Kai tik pasijunti alkanas, pirmas impulsas ir mintis gali būti maistas. Tačiau dažnai, tai įprotis. Troškulys įtakojamas dehidratacijos dažnai klaidinamas su alkiu, ką siunčia smegenys. Ar iš tiesų esi alkanas, sužinosi atsigėręs vandens.

Vanduo gali padėti jaustis pilnesniu, kai smegenys gauna signalą, jog šiuo metu skrandis papildytas.

Todėl, išgėrus vandens prieš valgį, gali sumažinti valgio porcijų dydį, ir, kalorijų skaičių. Viena ar dvi stiklinės duos sotumo jausmą.

 

  1. Geriamas vanduo stimuliuoja metabolizmą

 

Metabolizmas ir energijos sunaudojimas yra įtakojamas geriamu vandeniu, kuris padeda sureguliuoti svorį.

 

Nėra jokios čia paslapties. Geriant vandenį, stimuliuojama termogenezė, arba kitaip, šilumos gamyba kūne, ypatingai kai kūnas vėsus. Kūnas turi naudoti energiją sušildyti skystį iki kūno temperatūros, ir kuo daugiau energijos panaudojama, tuo greitesnė metabolika (procesas, kuriame kūnas konvertuoja tai ką valgai ir geri į energiją).

 

  1. Geriant vandenį, sumažės kalorijų pasisavinimas

 

Pasirink gerti vandenį, kuris neturi kalorijų, apart pasirinkęs sultis, sodą, paskanintas arbatas ar kavą.

Problema tampa, kai žmogus vartoja įvairiausius saldintis gėrimus, kuriuose pilna cukrų, ir galvoja, jog papildo kūną skysčiais (kartais, kai kurie, ir dažnai, įsimeta kokią bandelę ar pasiima latte kavą su grietinėle).

Neapsigauk su marketinginėmis žinutėmis ir vaizdais, kur šaukia, jog SVEIKA, BE KALORIJŲ, EKO, VEGAN, ir pan. Dažnai, juose gali rasti dar daugiau cukraus ir kitų žalingų ingredientų, teršiančių kūną.

 

  1. Vanduo padeda kūnui šalinti atliekas

 

Daugiau geri vandens – daugiau tuštiniesi. Kartu su vandeniu, vanduo pasiima maisto liekanas, padeda išlaisvinti save nuo vidurių užkietėjimo ir pilvo pūtimo.

Pakankamas vandens gėrimas gerina inkstų veiklą, šalina žalingas bakterijas iš šlapimo trakto, apsaugo kepenų akmenis, kurie gali atsirasti su dažnesniu šlapinimusi.

 

  1. Kūnui reikia vandens riebalų deginimui

 

Didinant vandens pasisavinimą, tai gali padidinti lipolizę, procesą per kurį kūnas degina riebalus energijai gaminti.

Manoma, jog vanduo plečia ląstelių tūrį, kuris yra pagrindinis faktorius riebalų metabolikoj.

 

  1. Vanduo gali pagerinti motyvaciją ir sumažinti stresą

 

Kai tavo sveikatos būklė dehidratacijoje, gali patirti tokius simptomus kaip nuovargis, išsekimas, galvos svaigimas, sumišimas – kas gali priimti teisingus sprendimus tokiomis sąlygomis???

Taip pat, dehidratacijos pasekmės yra mieguistumas ir sumažėjęs budrumas, bei kortizolio padidėjimas, streso hormono.

Šie simptomai įtakoja mūsų motyvaciją sportuoti, judėti, būti aktyviems namuose ir kasdien rinktis geresnį maistą.

 

 

Kiti sveikatos privalumai geriant pakankamai vandens:

Vanduo padeda palaikyti optimalią odos būseną – oda su pakankamai drėgmės yra elastinga, švari ir leidžianti ne tik jaustis, bet ir atrodyti jaunatviškiau.

 

Vanduo gerina smegenų veiklą – kaip ir kitos kūno dalys, vanduo padeda smegenims veikti efektyviau. Smegenys yra jautresnės, tad bent minimalus pokytis (1-2%) įtakoja mūsų veiklumą, dėmesio išlaikymą, kognityves funkcijas, fizinį judrumą, atmintį ir kitus įgūdžius. Water boosts your brainpower.

 

Vanduo padeda reguliuoti kraujospūdį – vanduo atlieka pagrindinį vaidmenį kraujo tekėjimui efektyviai kūnu. Kai tekėjimas sutrinka, tai sukelia stresą širdžiai, kas toliau įtakoja ir kitus procesus.

 

 

Reziumė: vanduo ir svorio metimas

 

Mokslas pagaliau “suveda galus”, jog vartojant pakankamai vandens, svorio kritimas patampa kaip savaiminis rezultatas. Vanduo yra kritiškas ląstelių veiklai, nuo galvos iki kojų. Todėl, nuolat savo kūna aprūpinti vandeniu, kad kūnas tarnautų tavo poreikiams optimaliai – nebe pasirinkimas, o būtinybė!

 

Vandens gėrimas neturėtų būti vienintelis faktorius svorio metime. Yra ir daugiau sudedamųjų dalių.

Judėjimas, šviežaus maisto vartojimas, pastovios miego valandos, kvėpavimas, pirtis, šaltas dušas – gali padėti sunormalizuoti savo kūno svorį ir džiaugtis kokybiška energija bei puikia savijauta.

 

 

Kaip deramai vartoti vandenį optimaliai sveikatai palaikyti?

Kiek reikia vartoti vandens, kiekvienam individualiai reikėtų peržvelgti kelis faktorius:

 

  • Kiek fiziškai ir protiškai aktyvus
  • Amžius
  • Kūno sudėjimas ir svoris
  • Temperatūra/klimatas kur gyvenama
  • Drėgmė aplinkoje
  • Saulės intensyvumas
  • Sveikatos būklė, ligos, stresas, įtampa

 

Pagrindinė formulė pagal kurią reikėtų įvertinti vandens kiekį fiziškai vidutiniškai aktyviam žmogui:

  • 30 x *kg (svoris) = mL/per dieną

 

Pavyzdžiui, sveria 80 kg., tad formulė: 30 x 80 = 2,400 mL (2.4 litro).

 

Tai būtų minimalus vandens kiekis šiam žmogui. Jei jis aktyviai sportuoja, dar jeigu vartoja produktus, kurie “atima” vandenį iš organizmo (kava, džiovinti vaisiai), tada reikėtų vandens daugiau atitinkamai.

 

 

Gaunant pakankamai vandens

Kai kurie šaltiniai teigia, jog 20–50 metų amžiaus, 42.7 procentai vyrų ir 40.6 procentai moterų neišgeria pakankamai vandens per dieną. Vandens trūkumas stipriai įtakoja organų darbą, ir gali sukelti sunkias ir kartais lemiamas pasekmes, todėl nereikėtų žvelgti į vandens temą pro pirštus. Visgi, kūnas sudarytas apie 76% vandens, o smegenys virš 90%.

 

Keli patarimai, kurie padės tau padidinti vandens pasisavinimą:

 

  • prieš kiekvieną valgį išgerk bent po vieną ar dvi stiklines švaraus, gryno vandens
  • nešiok vandenį visur su savimi (turėk su savimi švaraus vandens stiklinį butelį ar gertuvę)
  • išgerk vandens pusvalandis PO sporto ar fizinio aktyvumo
  • gerk extra vandens kai šilta, kai klimatas yra šiltas ir tavo kūnas prakaituoja
  • vandens gausi ir iš sriubų ir kitų skystų patiekalų, kaip glotnučiai ar troškiniai
  • valgyk daugiau vaisių ir daržovių, kuriuose yra daugiau vandens, kaip uogos, vynuogės, melionai, arbūzai, pomidorai, agurkai, salierai, ir salotos.

 

 

Kaip išgauti švarų ir gryną vandenį tinkamą atsigerti ir maistą gaminti?

Patiko straipsnis ar produktas? Pasidalinkite

KOMENTARAI

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

#1 sveikos gyvensenos gidas Lietuvoje | Mitybos Inžinerija | Sveika Mityba

2021 rugsėjo15d.

Komentarų: 0

Sveikos mitybos ir sveiko kūno paslaptys vienoje knygoje. Su autoriaus parašu TIK pas mus el.parduotuvėje!

SEPTYNIŲ DIDŽIŲJŲ DORYBIŲ PĖDSAKAIS…

2021 rugsėjo11d.

Komentarų: 0

Septynios didžiosios žmogaus dorybės gyvenimui be kančių. Gerbiamo ezoteriko Stanislovo Žebrausko pamąstymai.

Augalinės Kilmės Pienas: ar tikrai sveika? | Sveika mityba

2021 rugsėjo6d.

Komentarų: 0

Mitybos specialistas dalinasi savo pastebėjimais ir ko reiktų vengti (neapsigauti) parduotuvėse.