Kaip ugdyti savidiscipliną?

Mano draugas Markas nori keistis. Jo noras nėra paties suvokimu ar įžvalga, tačiau “prispyrė” reikalai, situacijos.

 

Jis priaugo svorio, daugiau sėdi prie baltojo ekrano, o bežiūrėdamas valgo tai kas po ranka papuola. LITERALLY! Jam nepatinka tai koks jo darbas, nes tokioje srityje pradirbęs eilę metų, ir jį kausto baimės išbandyti kažką naujo, nes…jam nebe 23-eji. Turi minčių, idėjų, ką galbūt norėtų išbandyti, nes tame dar jaučia trauką domėtis, atrasti, eksperimentuoti. Ir jis net žino kaip tai galėtų pasiekti, turi ir planą preliminarų, bet…o jei suklys? Visgi dar šeimą reikia pramaitinti.

 

Ir taip jau keli metai, iš paskos, persekioja svajonės nerealizuotos. Ir…nuolatinis kankinantis jausmas krūtinėje, kartais taip stipriai užspaudžiantis širdį. Laikas bėga. Markas žino ko nori ir ką daryti, o veiksmo niekaip nėra. Tas begalinis noras nušokti vienu šuoliu link savojo ‘PRIZO’ suparalyžiavo jį.

 

Matai, Markas ne nesėkmės bijo, o sėkmės. Nes tai reiškia, jog vakarais nesėdės prie baltojo ekrano su maistu slopinančiu jo nevertumo ir kaltės emocijas. Tai reiškia, jog galimai ne tik jo vakarai keisis, tačiau ir jo visas gyvenimo būdas, įskaitant santykius šeimoje, ir draugų rate. Ir tam reikės įdėti daug pastangų.

 

Markas jau buvo ne kartą bandęs pakeisti mitybą, svoris buvo atsistatęs, jis pasijuto puikiai ir tuom labai džiaugėsi ir didžiavosi. Buvo pradėjęs ir sportuoti. Jau bepradedąs įsivažiuoti, bet…vėl grįžo prie to pačio…saugumo, pažinumo.

 

Apart siekęs tikslų, jis renkasi tai ką gali gauti greičiausiai – malonumą. Iš to išsivystė ne tik priklausomybė maistui, bet ir žmonių ratui, į kuriuos eina, kad pasisemtų energijos. Tapo priklausomu visiškai nuo kitų. Jo savivertė tokiame dugne, jog nesimato tamsoje.

 

Markui trūksta disciplinos, kuri padėtų jam pakelti savivertę, ir tapti ryžtingesniu sprendimuose. Kaip tai padaryti?

 

Pasitelkus garsaus filosofo stoiko, Romos imperatoriaus, Marcus Aurelius mintis iš jo knygos “Meditations”, Markus galės pradėti gyventi kitaip.

 

10 būdų disciplinai ugdyti

  1. Savidisciplina prasideda nuo savos paskirties supratimo

 

Aš turiu eiti atlikti darbus – kaip žmogus. Kuom galiu skųstis, jei darysiu tai dėl ko gimiau – darbams dėl kurių atėjau į žemę? Ar atėjau čia dėl to, kad muistyčiausi po antklode šiltai? Kiekvienas mes gimėme su paskirtimi, ir ta paskirtis yra tai kas mus pakelia iš lovos rytais. Jei turi aiškų supratimą savo tikslų ir kaip kasdieniai darbai susiderinę su tikslais, esi labiau linkęs juos pabaigti.

 

Pavyzdžiui, automobiliui nuleido padangą. Tavo paskirtis šioje situacijoje yra pakeisti padangą. Ir nesvarbu kaip pavargęs jautiesi, tu neturi kitos išeities kaip atlikti tai. Kai žinai kodėl tau to reikia, tada nebelieka klausimų ar daryti ar ne.
Jei nežinai ką daryti, pradėk. Jei nori būti rašytoju, pradėk rašyti. Kasdien.

 

  1. Pasitikėk savimi

    Nesvarbu kokiose emocijose esi, kiek prieštaringų minčių galvoje, tu turi ir gali pasiekti ką tik nori. Tu gali susikelti visą veiksmų planą į kalendorių, ir tiksliai žinoti ką kada darai mažais žingsneliais. Ko šioje vietoje nori išvengti tai nusivylimo. Nusivylimas gali greitai tave privesti prie atidėliojimo, o atidėliojimas galiausiai į stagnaciją. Ir, žinoma, kur stagnacija, ten disciplina egzistuoti negali.


  1. Kasdien pasirodyk “arenoje”

 

Tu turi statyti savo gyvenimą veiksmas po veiksmo ir būti patenkintu savimi. Ir niekas negali to atimti iš tavęs. Netgi žinant paskirtį ir turint veiksmų planą, 95% žmonių nepasiekia savo tikslų. Nepasiekia, nes nėra pastovumo. Mes privalome kasdien pasirodyti darbuose ir atlikti tai kas turi būti atlikta. Savidisciplina yra pastovus įgūdžių praktikavimas. Nesėkmė neapibūdina tavo charakterio. Tavo sugebėjimas veikti toliau nepaisant nesėkmių kuria disciplinuotą ir stiprų žmogų. Bloga diena neturi patapti bloga savaite. Bloga savaitė neturi patapti blogu mėnesiu.

 

  1. Praktikuok savanoriškai išeiti iš komforto

 

Savanoriškas diskomfortas reiškia nuolat save testuoti sukuriant situacijas, kuriose jaučiamės nejaukiai, daryti tai kas sunku. Tai gali būti praleisti pusryčius ir išbūti be maisto 18 valandų, nusimaudyti šaltame vandenyje, nustoti rūkyti, ar praleisti savaitgalį be socialinių tinklų.

 

  1. Praktikuok kontrolės paskirstymą

 

Tu gali įvaldyti savo protą – bet ne išorinius įvykius. Suprask tai, ir atrasi stiprybę. Būti nuolatiniame strese, ir reaguoti į mažus dalykus menkina discipliną. Tarkim, darbuojiesi ir tau į galvą lenda mintys, kurios trugdo susikoncentruoti. Įgyti vidinės ramybės, priimk tai ką gali kontroliuoti tuo metu ir priimk tai ko negali kontroliuoti tuo metu.

 

Daugeliu atvejų, reaguojama išsigalvotai dėl tų dalykų, kurie net nėra svarbūs tai akimirkai. Geriau, užduok sau kelis klausimus (ir pasijuok iš sudėtingumo, kuriį pats sau keli).


Ar turi problemą šiuo metu? Ne. Tuomet nesijaudink.
Ar turi problemą šiuo metu? Taip. Ar gali ką nors su tuom padaryti dabar? Taip, tuomet nesijaudink. Ne, tuomet nesijaudink.

 

  1. Niekuomet nevaidink aukos

 

Atlik savo darbus be verkšlenimo.

 

“Aš toks gimiau”
“Aš niekada nieko kitokio nesimokinau”
“Mano tėvai rodė nekokį pavyzdį”
“Kiti irgi taip daro”

 

Tavo gyvenimas priklauso nuo suvokimo kas yra tavo kontrolėje ir prisiėmimo atsakomybės tai atlikti. Būk tas žmogus, kuris žengia į priekį ir daro kažką vardan situacijos išsprendimo, o ne tas, kuris rodo pirštais į kitus ir kaltina, kad kažką daro ne taip.

 

  1. Neskubėk apdovanoti savęs

 

Gimei jaustis ypatingu? Vietoj to, kad veiktum ir patirtum? Ar nematai augalų, paukščių, skruzdėlių, vorų ir bičių darančių savų darbų stengdamiesi palaikyti pasaulio tvarką, taip kaip jie gali? Ir tu neturi valios atlikt savų darbų kaip žmogus? Kodėl neini daryti tai ko tavo natūra prašo?

 

Sugebėjimas palaukti, kad gautum tai ko nori – šio informacinio amžiaus didžiausias iššūkis.
Maitintis sveikai ir sportuoti tris kartus per savaitę, kad galėtum įtilpti į džinsus, bėgioti kartu kieme su vaikais, nebūti nuolat sergančiu “šašu” šeimos nariams – tai iššūkis. O jei vakarus leisti prie savo idėjos realizavimo apart leidus laiką prie TV ar soc.tinklų? Sunku, kai nuolat ieškoma saugumo iš kitų.

 

  1. Ignoruok tuos, kurie tave kritikuoja

 

Kai išsikelsi sau tikslą, ar tai būtų mintyse, ar viešai, tu pritrauksi žmones, kurie tave kritikuos, nepritars, žemins. Jie tave teis, nes patys bijo progreso. Jie bijo būti sėkmingi ir nebebūti minioje kartu su tais, kuriuos pažįsta ir, kurie pažįsta juos.
Kreipti dėmesį į tuos, kurių tu nepažįsti ar neturi pagarbos, skamba kvailai. Tai yra energijos švaistymas, laiko gaišimas. Nemaitink savo dėmesiu tų, kurie nėra verti tavo energijos. Eik savo keliu ir leisk jiems būti kokie yra. Kiekvienas gauna tai kaip vertina save.

 

  1. Atrask išmintingų žmonių ratą

 

Identifikuok idealus. Kas sėkmingai daro tai ką nori tu daryti? Ką galėtum iš jų išmokti? Paklausk jų ką jie tiksliai darė, kad gautų norimą rezultatą? Tada pasinaudok jų patirtimis disciplinuoti save savo tiksluose. Tiesa ta, kad tavo žvilgsnis turi turėti kryptį. Jei jo nepakreipsi į priekį, tai mūsų driežiškos smegenys vis grąžins mūsų dėmesį į negatyvą, į tai kas gali nepavyksti, į praeitį.
Žmonių ratas, kuris įkvepia tave ir skatina augti padės nesustoti.

 

  1. Sąžiningai peržvelk savo dieną

 

Racionalios sielos savybės yra tokios kaip savęs pažinimas, savianalizė ir ryžtingumas. Vienas iš geriausių būdų tapti labiau disciplinuotu yra tyrinėti save ir atrasti savo silpnas vietas. Kas vakarą nuolat praktikuojant analizę, gali geriau pažinti save. Ir tai gali užtrukti vos 5-10 min. prieš miegą.

 

Ką atlikau šiandien gerai?
Kur jaučiau iššūkį disciplinoje?
Kur susimoviau? Kodėl tai įvyko?
Kaip galiu pagerinti tai?

 

Neplak savęs prie sienos, turėk sau atjautos. Atpažinęs ką darai gerai, tai gali pakartoti ir rytoj. Būk dėkingas už tai kas pavyko šiandien.

 

 

Disciplina – nėra bausmė. Tai pagarba sau ir kitiems. Tai energijos gerbimas, nes jos turime ribotą kiekį kasdien, jos panaudojimas konstruktyviems tikslams, tiek savo, tiek žmonijos ir visos Žemės gerovei.

 

Savidisciplina pakelia savivertę.
Savivertė sumažina baimę kitų teisimui.
Kai ši baimė išnyksta, išnyksta ir atidėliojimai, perfekcionizmas, ir nusivylimas.


O kai šie simptomai išnyksta, tada…na, tada tampi nenugalimu.

 

Patiko straipsnis? Pasidalinkite

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Kaip atsikratyti priklausomybės? | Simonas Skužinskas

2021 balandžio5d.

Komentarų: 0

Kaip atsikratyti priklausomybės nuo – maisto, alkoholio, vaistų, cukraus, telefono, kompiuterinių žaidimų, toksiškų santykių. Sužinok kaip gyventi be šių problemų.

Apsimetėlio paradoksas | Simonas Skužinskas

2021 kovo29d.

Komentarų: 0

Apsimetėlio paradoksas - naujojo amžiaus 'liga'. Kaip išsilaivinti iš begalinio noro palikti įspūdį kitam, patikti, būti priimtam, mylimam?

Geriausias sekantis žingsnis | Simonas Skužinskas

2021 kovo23d.

Komentarų: 0

Nori pasiekti didelių tikslų versle? Išmok mažų žingsnelių meno.