KAIP PRITRAUKTI GAUSĄ Į SAVO GYVENIMĄ?

Nepritekliaus ir gausos mentalitetas

Vien išgirdus žodį – gausa, daugelio akis pasiekia vaizdai to ką nuo vaikystės skiepijo televizija: pinigai, automobiliai, prabangus gyvenimo stilius, linksmybės ir pan. Ir tame nieko blogo nėra pasimėgauti materialumu, vaisiais nuskintais savo atliktų darbų. Tačiau daug situacijų rodo viena svarbų momentą – materialūs dalykai išryškina ir sustiprina tai kaip jaučiamės viduje. Tie, kurie nori kažko, nes neturi – stiprina savo baimes. Tie, kurie užsidirbo norėdami numalšinti vidinę tuštumą, įgyti pripažinimo iš kitų – stiprina savo nepakankamumą.

 

Protas – puikus įrankis, jei išmokstama juo naudotis. Čia galioja viena svarbi pagrindinė taisyklė – ką į jį įdėsi, tas ir suvešės. O tele-vizija, telefonas, kiti informaciniai srautai yra tai kas maitina protą. Tereikia atkreipti žmogaus dėmesį ir išlaikyti, ir žmogus elgsis ne taip kaip iš tiesų nori, bet taip kaip jam bus diktuojama tos suvešėjusios informacijos turinio.

 

Tavo mąstymas įtakoja kuria kryptimi tavo gyvenimas vyks. Todėl svarbu suprasti, jog tai ką galvoji apie save ir tave supantį pasaulį gali drastiškai pakeisti ryšį į tai kaip tu kažko išmoksti, kaip rūpiniesi savo sveikata, ką renkiesi parduotuvėje, kas tau yra sėkmė ir kaip tu jos sieki, ir visi šie pasirinkimai taipogi įtakoja tavo imunitetą. Nieko nėra atskirto, viskas susiję.

 

Stephe Covey, savo knygoje dalindamasis mintimis apie gausos mentalitetą, “7 efektyviai veikiančių žmonių įpročių”, išskiria kuom skiriasi nepritekliaus mentalitetas nuo gausos. Nes daugelis žmonių turi iškreiptą suvokimą šių dviejų terminų. Jo teigimu, sėkmė yra tada, kai žmogus tiki, jog nuolat yra pakankamai resursų dalintis su kitais. Ir prisiminti, jog kai vienas laimi, tai nereiškia, jog kitas pralaimi. Kiekvienoje situacijoje galima atrasti veiksnių ir sprendimų, kuriuose abi pusės laimi, joms yra naudiinga.

 

S. Covey teigia, jog gausos mentalitetas sukuria tokias pasekmes kaip:

  • Pasitenkinimas savimi,
  • Laimės jausmas nepriklausomai nuo aplinkybių,
  • Priimti ir duoti kažką vertingą su lengvumu,
  • Jaustis nevaržomai, kūrybiškai, su įkvėpimu,
  • Priimti ir mėgautis naujomis galimybėmis pasitaikančiomis kelyje,
  • Sukurti prasmingas patirtis, kurios pataps gražiais prisiminimais,
  • Jaustis saugiu ir pasitikinčiu savimi bet kokioj gyvenimo situacijoj ir sukurti pozityvą iš to.

(šaltinis: chopra.com)

 

O Katia Verresen, konsultantė kompanijų vadovams bei lyderiams, dalinasi pavyzdžiais kaip nustatyti, kuriuo mentalitetu vadovaujamasi, nepritekliaus ar gausos:

 

Gyvenimo požiūris.
Nepriteklius: esi auka, vertini ir teisi kitus.
Gausa: Tu esi prie vairo.



Fizinė sveikata.
Nepriteklius: susitraukęs kūnas, jaučiama įtampa pečiuose, sunkiau kvėpuoti.
Gausa: atsipalaidavęs ir budrus, drąsiai elgiamasi, įsižeminęs balanse, kvėpuojama giliai ir tolygiai.

 

Emocinė energija.
Nepriteklius: sekinanti energija kambaryje ir su kuom bebendrautum, jaučiamas nusivylimas, nėra kantrybės, pyktis, bejėgiškumas. Atiduodama jėga koektyviniam mąstymui ir spaudimui.
Gausa: jaučiamasi įgalinančiai, jaučiamas ryšys su gyvenimo eiga, pozityvumas, dirbama tiems kažkuom daugiau nei tik asmeniniai interesai. Esi kupinas entuziazmo sutinkant iššūkius ir pokyčius priešakyje.

 

Mentalinė energija.
Nepriteklius: pasimetęs, neorganizuotas, siaurai mąstantis, dėmesys tik į tai kas neveikia. Tipinė mintis: “Aš neturiu pasirinkimo”.
Gausa: jaučiamas aiškumas, sugebėjimas matyti bendrą vaizdą, klausaisi įdėmiai kito, ir pastebi tai ko kiti nepastebi. Lankstus ir greitai randantis išeitis/sprendimus. Tipinė mintis: “Aš visada turiu pasirinkimą”. Vis pastovesnis kūrybiškumas. Mokinio stadija, kai imlus mokintis ir neteisti kitų.

 

Kai supranti, kokios yra savybės vieno ir kito mąstymo tipo, gali labiau suprasti kuriuo mąstymo tipu vadovaujiesi. Ir jau gali pastebėti, jog viskas prasideda nuo minties, ir tuomet pasijungia jausmas. Kokia jausmo kokybė – kokią informaciją (mintį) įdedame į energiją – tokią realybę kuriame.

 

Tai įgūdis, kurį gali užauginti į nepajudinamą tikėjimą, kuris sužadins vidinį žinojimą. Gausos būsena kuria gausą tavo aplinkoje.

 

Štai 8 būdai, kuriais gali vystyti gausos mentalitetą šiandien

  1. Atpažink savo minčių galią.

    Tai ką nuolat galvoji – tu matai. Ir jei tai ką matai, tu to nenori, suprask, jog tu leidi toms mintims bujoti. Nori matyti kitką, įsileisk kitokios kokybės mintis.

    Pratimas: išrašyk kelias mintis, kurios vis sukasi galvoje ir tave priveda prie nemalonių situacijų. Tada šalia parašyk tos situacijos alternatyvą, kaip tu nori, kad būtų ir kaip nori jaustis tame. Kartok rašymą bent savaitę ir stebėk kai kažkas situacijoje keičiasi.

  2. Kultyvuok ir pratink savo dėmesį sugrįžti į tai kur esi ir ką darai.

    Dažnai kažką darant, ypatingai, jei tai rutina, įprotis, mes nukeliaujame mintimis į prisiminimus ar galvojimą apie tai kas dar bus. Kūnas čia, bet mūsų pačių nėra. Tai dažnai patampa konfliktu tarp dviejų žmonių, kai nėra ryšio ir supratimo esamos situacijos, nes joje negyvenama. Ir tai priveda prie to, kad galva chaose ir priimami netinkami sprendimai.

    Pratimas: jei jauti nerimą, pastebi kūnas įsitempęs, sustabdyk save ir sugrįžk į kūną ir tai ką darai šiuo metu. Nustok vaikytis beribės “darymo” ir “turėjimo” manijos. Praktikuok buvimą ir pajutimą, ir suprasi labai aiškiai koks tavo sekantis žingsnis.

  3. Dėkingumas.

    Jei galime mažiau sureikšminti situacijas kas yra gerai, ir kas blogai, galime lengviau atkreipti dėmesį į tai kas pozityvu ir naudinga. Praktikuok, ypatingai situacijose, kuriose nematai nieko gero, priimti tai kaip teigiamą įvykį, ir tikrai įžvelgsi, jog tai kas įvyko turi savo pamoką.

    Pratimas: užsivesk užrašus ir prieš miegą paskirk kelias minutes išrašyti pozityvius pastebėjimus iš to kas vyko dienoje. Kuo labiau ištreniruosi dėmesį matyti tai kas UŽ įvykio/situacijos, ir pastebėti pozityvą, tuo daugiau to atrasi ir patirsi realybėje.

  4. Atlaidumas.

    Nesitempk su savimi gailesčio, nuoskaudų. Tai blokuoja natūralią gyvenimo tėkmę. Ko yra verta ši akimirka, jei vis sugrįžtama į tai ko nebesugrąžinsi? Užsiimk gyvenimu DABAR. Visgi, savo praeitį kuri būtent šioje akimirkoje.

    Pratimas: malda ar rašymas, Hoponopono praktika, 6-phase meditacija autoriaus Vishen Lakhiani. Išsirink sau tinkamą įrankį ir paleisk tai ko nebegali pakeisti.

  5. Priėmimas.

    Praktikuok priimti įvykius, žmones, informaciją be vertinimo ir teisimo. Praktikuok priimti save toks koks esi. Jei norim būti savimi, turim priimti save. Be kaltės jausmo už tai ką kažkada padarėm. Be to kaip kaip kiti vertina mus. Nepriimant savęs, nesvarbu kas klosis gyvenime, net jei laimėsi aukos puodą, nejausi pasitenkinimo. Dovanos reikšmė tau yra ne jos pasūlym, bet dovanos priėmime.

    Pratimas: išrašyk pradžiai dvi ar tris savybes, polinkius, kuriais kritikuoji save. Prie kiekvieno parašyk kaip tu jautiesi taip elgdamasis ir kaip tai įtakoja tavo gyvenimą ir kitų tavo aplinkoje per jūsų santykį. Dabar parašyk kaip norėtum elgtis su savimi kas atspindėtų tavo tikruosius motyvus nežvelgiant ką kiti galvos ar pasakys. Išsikelk sau užduotį, praktikuoti tai ką užsirašei. Kasdien priminti sau perskaitant ką praktikuoji.

  6. Stebėk savo žodžius.

    Atkreipk dėmesį ką rašai, ką sakai sau ir kitiems, ką apie save galvoji kontakte su kitu žmogumi. Patapk stebėtoju savo elgsenai. Ar tavo žodžiai praturtina tavo patirtis? O gal dėmesys tik į tai kas neveikia?

    Pratimas: bendraujant su kitu žmogumi, tekstine forma ar verbaline, stebėk kokius žodžius naudoji. Jei tai nepritekliaus žodžiai, užsirašyk sau ir pakeisk juos į gausos žodžius. Turėkis atmintinę prie darbo stalo, ar namie šaldytuvo, kur akys galėtų “užkliūti” už to.

  7. Sek savo domėjimosi kryptimis.

    Niekas kitas tavo gyvenimo nepadarys gyvu ir turtingu kaip patirtys, kuriose tu gali išreikšti save (kurti). Tai stiprina ryšį su Kūrėju ir visa kūrinija. Tai stiprina ryšį su kitais žmonėmis. Ir viskuom kas supa tave. Jautiesi ne vienas.

    Pratimas: išrašyk kiek prisimeni dalykų, kuriuos norėjai atlikti, pabandyti, ar ką vis atidėliojai. Sudėliok juos prioriteto eiliškumu. Sukelk TOP 5 į kalendorių. Ir pirmyn į patirtį. Tai gali sužadinti ne vieną įkvėpimą tavyje leidžiantį tau patirti pilnumą, pasitenkinimą, procese.

  8. Pinigai.

    Ar esi dėkingumo būsenoje, kai pinigus priimi ir juos išleidi? Ar duodamas pinigus kitiems, jauti, jog jų netenki?

    Pratimas: praktikuok sakyti “ačiū” ne tik priimant pinigus, bet ir juos duodant, apmokant už produktus ar paslaugas, parduotuvėje, internetu, vaikams duodant. Pvz, parduotuvėje duodi pinigus pardavėjai, ir ji atgal duoda grąžą. Priimant, porai sekundžių sustok, pasakyk mintyse “ačiū”, pajausk, jog jie atėjo pas tave.

Jei nori surasti Visatos paslaptis, domėkis energija, dažniu ir vibracija”.

Nikola Tesla

Patiko straipsnis ar produktas? Pasidalinkite

KOMENTARAI

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

#1 sveikos gyvensenos gidas Lietuvoje | Mitybos Inžinerija | Sveika Mityba

2021 rugsėjo15d.

Komentarų: 0

Sveikos mitybos ir sveiko kūno paslaptys vienoje knygoje. Su autoriaus parašu TIK pas mus el.parduotuvėje!

SEPTYNIŲ DIDŽIŲJŲ DORYBIŲ PĖDSAKAIS…

2021 rugsėjo11d.

Komentarų: 0

Septynios didžiosios žmogaus dorybės gyvenimui be kančių. Gerbiamo ezoteriko Stanislovo Žebrausko pamąstymai.

Augalinės Kilmės Pienas: ar tikrai sveika? | Sveika mityba

2021 rugsėjo6d.

Komentarų: 0

Mitybos specialistas dalinasi savo pastebėjimais ir ko reiktų vengti (neapsigauti) parduotuvėse.