Ką valgyti sergant vėžiu? | Sveika mityba

Mitybos specialistas, Tomas Kravec, dalinasi patarimais ką reikėtų žinoti tiek sergančiam, tiek prižiūrintiems. 

 

Tomo knygą, MITYBOS INŽINERIJA, gali rasti mūsų el.parduotuvėje.

 

 

KAS MAITINA VĖŽĮ, O KAS PADEDA NUO JO APSISAUGOTI

 

Kiekvienais metais, visame pasaulyje daugėja žmonių, susergančių vėžiu. 2018 metais diagnozuotų atvejų buvo daugiau nei 17 milijonų. 2021 metais jau turime 20 milijonų. Pasak mokslo ir statistikos, iki 2040 metų bus beveik 28 milijonai sergančiųjų vėžiu. Kraupūs skaičiai, ar ne?

 

Daugiausia atvejų sudaro krūties, plaučių ir prostatos vėžys. Lietuvoje kasmet atvejų padaugėja net 1%. O sergančiųjų mūsų šalyje daugiau nei 100 000. Ir tai vien tik vėžys. Kur dar kitos ligos? Statistika tikrai priverčia susimąstyti.

 

Tad šioje temoje šiek tiek pasigilinkime kas palaiko vėžio vystymąsi ir kas padeda organizmui būti stipresniam bei atsparesniam.

 

 

Kas maitina vėžį

 

Cukrus

 

Vėžys egzistuoja dėl cukraus metabolizmo, maitinasi juo. Vėžinės ląstelės suvartoja 10-13 kartų daugiau gliukozės nei įprastos. Gliukozė padidina auglių augimą, todėl kad ji skatina insulino, kuris veikia kaip anabolikas, išsiskyrimą. Padidėjęs cukraus kiekis kraujyje, padidina tikimybę susirgti krūties vėžiu.

 

Pozitronų emisijos tomografo metu, žmogui suleidžiama radioaktyvi gliukozė, o vėžinės ląstelės tiesiog akimirksniu ją „užpuola“. Dėl šio proceso galima aptikti kur organizme yra vėžinės ląstelės. Žinodami šį faktą mes suprantame, jog sergantys vėžiu žmonės privalo atsisakyti pridėtinio cukraus.

 

Vitamino D trūkumas

 

Būtina sekti vitamino D lygį organizme, praleisti daugiau laiko saulėje, kad oda pakankamai jo sintezuotų. O jei galimybės būti saulėje nėra, kad ir šaltojo sezono metu, ar dėl kitų priežasčių, tuomet reikėtų vartoti vitaminą D, kartu su kitais organinės formos mineralais, tokiais kaip magnis, kalcis, kalis ir t. t. Šis vitaminas / hormonas labai svarbus normaliai organizmo funkcijai.

 

 

Alkoholis

 

Esu ne kartą matęs, kaip sergantys vėžiu žmonės retkarčiais vartoja alkoholį. Mane tai šokiruoja. Alkoholio negalima vartoti. Visiškai.

 
 

Genetiškai modifikuoti produktai

 

Genetiškai modifikuoti produktai gali sukelti vėžį. Labai daug atlikta tai įrodančių tyrimų. Stenkitės nevartoti tokių produktų. Taip pat noriu pabrėžti, kad pramoniniu būdu auginami gyvuliai, šeriami genetiškai modifikuotu pašaru.

 

 

Įvairi chemija

 

Tai buitinė chemija. Stenkitės turėti kiek įmanoma mažesnį santykį su ja. Tai yra, jei naudojate, mūvėkite pirštines, vėdinkite patalpas. Gali atrodyti, kad tai tik valymo priemonės, bet jų sudėtis labai kenksminga. Jas moterys naudoja kiekvieną savaitę tvarkydamos būstą. Kai kurios net kelis kartus per savaitę, ne vienerius metus. Pagalvokite gerai apie tai.

 

 

Skonio stiprikliai ir konservantai

 

Tai ingredientai, kurie nesuteikia jokios naudos organizmui. Tai vieni pavojingiausių ingredientų maiste. Skaitykite kas rašoma ant pakuočių, skaitykite sudėtį, kito kelio nėra. Jūs privalote žinoti ką dedate į burną. Tinkama mityba yra prevencija nuo įvairiausių ligų ir negalavimų, taip pat maistas gali tapti vaistu. Natrio glutamatas, dar gerai žinomas kaip E621, sutinkamas įvairiausiuose gaminiuose – tiek pieno, tiek miltiniuose produktuose, tiek traškučiuose ir gėrimuose. Vaikams skirtuose produktuose taip pat. Tai skonio stipriklis, kuris stimuliuoja skonio receptorius, kad neskanus maistas taptų skaniu. Patekęs į organizmą jis pridaro daug žalos žarnynui, kepenims. Įvairūs konservantai, kurių gausu padažuose, pieno produktuose, saldumynuose ir kituose produktuose, naikina mūsų mikrobiotą, kuri reikalinga gerai žarnyno veiklai, vitaminų sintezei ir kitiems procesams.

Organizmui, kuris kovoja su vėžinėmis ląstelėmis, visiškai šio šlamšto nereikia. Norite paskaninti maistą? Prašom, tam yra įvairiausios žolelės, pipirai ir kiti prieskoniai.

 

 

Įvairūs bulvių traškučiai

 

Pastebiu, jog bulvių traškučius perka tiek jauni, tiek suaugę. Tačiau, ar žinote iš ko juos gamina? Tai iš esmės bulvių atliekos, kurios sumalamos ir padaroma košė. Į ją deda įvairių skonio stipriklių ir kitų ingredientų, tuomet viskas verdama aliejuje. Galima sakyti, jog tai tik angliavandenių ir riebalų mišinys, į kurį pridėta skonio stipriklių, kad jums butų skanu. Beje, prieš tai minėtas E621 labai dažnas ingredientas praktiškai visuose traškučiuose. Tai totalus šlamštas, kuris neturėtų būti parduodamas maisto prekių parduotuvėse.

 
 

Saldikliai

 

Tai maisto pramonėje labai populiari cheminė medžiaga. Vos keli šimtai gramų saldiklio atstoja apie 15 kg įprasto baltojo ar rudojo cukraus. Kitą kartą, kai nueisite į parduotuvę, paskaitykite limonadų, kramtomųjų gumų, įvairių batonėlių (įskaitant sveikuoliškus), ledų, įvairių pieno produktų, gėrimų ir t. t., sudėtį. Pamatysite, jog ten gausu saldiklių. Jų rūšių labai daug. Vienas iš seniausių ir populiariausių yra aspartamas (E951). Europos Sąjungos mokslininkai įrodė, jog šis saldiklis gali sukelti vėžį. Vienas litras saldinto gėrimo net kelis kartus padidina riziką susirgti vėžiu. Taip pat labai žalingas yra ciklamatas (E952). Jo gausu įvairiausiuose vaikiškuose maisto produktuose, pavyzdžiui, kukurūzuose.

 

 

Sultys iš pakelių

 

Natūralių sulčių iš pakelių nebūna. Dažnai tai sakau savo klientams. Šviežios sultys yra tik tuomet, kai jūs jas patys išsispaudžiate ir suvartojate nedelsiant. Sulčių naudą ir jų receptus esu aprašęs savo pirmoje knygoje. Sultys pakelyje yra iš koncentrato, kitaip sakant, iš išgarintų vaisių atliekų. Šie milteliai užpilami vandeniu, pridedama saldiklių, maistinių dažų, skonio stipriklių, kai kada konservantų bei kitų cheminių medžiagų. Toks gėrimas yra visiškas nuodas. Gerai pagalvokite, ar verta pirkti sau, ar savo vaikams tokias sultis.

 
 

Įvairios užpilamos košės

 

Jose taip pat labai daug skonio stipriklių, cukraus, dažų ir kitų ne itin sveikų medžiagų. O kaip traukia akį įvairios gražios pakuotės, ar ne? Nupieštos uogos, vaisiai ir kiti produktai, kurie pasak prekybininkų yra super sveiki. Tai košės, kuriomis savo dieną pradeda ne vienas skubantis ir sau laiko neturintis žmogus.

Išsivirkite košės patys, skaninkite patys šviežiais produktais, ar tai būtų uogos, ar bananai. Tokios košės iš pakelių, su daugybe cheminių medžiagų, maitina vėžį ir silpnina imuninę sistemą.

 

 

Transriebalai

 

Nepasakyčiau, kad ši chemija labai skiriasi nuo plastiko. Tačiau šitą šlamštą deda praktiškai visur, kad tik prailgintų produktų galiojimo laiką, sutaupytų pinigų ir paverstų prekę labiau perkama. Taip pat tai stiprus kancerogenas. Transriebalai kaupiasi organizme ir provokuoja vėžinių ląstelių vystymąsi. Margarinas, vienas iš produktų, kurio niekada neturėtumėte valgyti. Taip pat skaitykite sudėtį produktų, kurie pasak gamintojo yra sviestas, sviesto pakaitalas arba sviesto mišinys. Pavyzdžiui, šiuolaikiniai ledai gaminami iš tokių produktų, kurie visiškai netinka žmogaus organizmui. Apie kitus leduose esančius ingredientus daug nepasakosiu – ten kaip ir kituose saldumynuose gausu skonio stipriklių, dažų, konservantų ir t. t.

 
 

Esate matę parduotuvių lentynose įvairiausius tortus, keksus ar vyniotinius? Jie nedžiūsta, negenda, nesikeičia jų forma ar kvapas. Jie galioja kelis mėnesius, o kai kuriuos vyniotinius esu matęs galiojančius net 12 mėnesių!

Tokie produktai prifarširuoti konservantais ir transriebalais. Sergantiems vėžiu tokių gaminių griežtai ir kategoriškai NEREKOMENDUOJU. Tai nuodas. Žinote kas labiausiai piktina?

O gi tai, kad tokie gaminiai vilioja vaikus arba neišmanėlius tėvus, kurie nori „palepinti“ savo atžalas, bet iš esmės nuodija jų organizmus. Švietimo šiuo klausimu labai trūksta tiek tėvams, tiek vaikams.

 

 

Kas padeda tapti atsparesniems?

 

Daržovės

 

Būtina vartoti pakankamai daržovių. Ląsteliena yra pagrindinis mūsų žarnynų mikroorganizmų maistas.

Gaudami tokį maistą, jie rūpinsis, kad būtų sintezuojama pakankamai medžiagų normaliai organizmo veiklai. Nuolat sakau, pasistenkite padidinti žalių daržovių kiekį mitybos racione. Būtent šios daržovės stiprina imuninę sistemą, nes jose daug įvairių ir naudingų maistinių medžiagų. Visi puikiai žinome lapinius kopūstus, Briuselio kopūstus, brokolius, šparagus, špinatus, cukinijas, įvairias salotas ir kitas daržoves.

 
 

Česnakas

 

Tai unikalus produktas, kuris kovoja su vėžinėmis ląstelėmis. Jo reikia valgyti kiek įmanoma dažniau. Tai superinis gamtos produktas.

 

 

Imbieras

 

Yra vienas iš produktų, kuris sėkmingai kovoja su vėžinėmis ląstelėmis. Nevenkite jo mitybos racione. Jį galima spausti lėtaeige sulčiaspaude, tiesiog prisitarkuoti į mėgstamus glotnučius ar į salotas. Imbieras veiksmingas tik tuomet, kai nėra termiškai apdorotas.

 

 

Uogos

 

Vyšnios, mėlynės, žemuogės, braškės ir kitos uogos. Jos yra labai geras antioksidantas. Valgykite kiek tik norite. Būkite išmintingi, neužkandžiaukite uogomis, o atsisėskite ir ramiai pavalgykite. Jomis tikrai galite pasisotinti kaip pagrindiniu valgiu. Tai pilnavertis maistas.

 

 

Grybai

 

Bet jie turi būti džiovinti ir pageidautina sumalti. Gali būti naudojami kaip prieskoniai arba išmirkyti dedami į troškinius, bet ne virimui, o į jau ataušusius iki tokios temperatūros kai galima valgyti. Taip juose išlaikysite naudingas medžiagas.

 

 

Vanduo

 

Privalu gerti švarų vandenį, o tai yra distiliuotas arba perleistas per atvirkštinio osmoso sistemą vanduo. Vanduo iš čiaupo nėra tinkamas vartoti. Pasižiūrėkite į savo virdulio dugną ir suprasite, kad jūs tas kalkes ir nuosėdas suvartojate kasdien gerdami arbatą, kavą, virdami tam tikrus produktus.

 

 

Kas rekomenduojama sergantiems vėžiu valstybės remiamuose internetiniuose puslapiuose?

 

O dabar pakalbėsiu apie tai, kas rekomenduojama sergantiems vėžiu, oficialiuose, valstybės remiamuose internetiniuose puslapiuose. Atlikau labai paprastą eksperimentą – įsivaizduodamas, kad sergu vėžiu, pradėjau internete ieškoti informacijos apie mitybą. Paieškoje įvedžiau labai paprastą ir trumpą frazę „mityba sergantiems vėžiu“. Peržiūrėjau kelis pirmus rekomenduojamus puslapius ir likau šokiruotas. Visuose juose informacijos apie mitybą praktiškai nėra – tik keli sakiniai, kad reikia vartoti pieną ir pieno produktus, raudoną ir baltą mėsą.

 
 

Pamačius visa tai, man iškilo klausimas – nejau valstybės finansuojamos organizacijos negali sau leisti pasamdyti dietologų, kurie skirtų kelias dienas rekomendacijų surašymui, kad visą tą informaciją būtų galima patalpinti tokiuose internetiniuose puslapiuose?

 

Aš Google paieškoje suradęs 3 valstybės remiamus puslapius, juos išnaršiau ir neradau jokios detalios informacijos apie tai, ko negalima valgyti ir ką galima valgyti. Nekalbu jau apie tai, kad reikėtų detalizuoti kokie produktai maitina vėžį, o kurie stiprina imuninę sistemą. Kokioje formoje tam tikrus produktus vartoti ir t. t.

 

Nejau Lietuvoje nėra entuziastingų dietologų?

Nejau jie visi sugebėjo parašyti tik du sakinius apie tai, kad reikia būtinai gauti baltymų iš pieno, pieno produktų ir raudonos mėsos?!

Nejau jie nežino, kad Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), kurios įstatais vadovaujasi daugybė šalių, jau pakankamai seniai paskelbė, kad raudona mėsa yra kancerogenas?

Nejau jie neskaitė, apdoroti mėsos gaminiai yra toje pačioje kenksmingumo grupėje kartu su tabaku ir asbestu?

Pasaulio sveikatos organizacija savo puslapyje viską labai aiškiai išdėsto. Taip pat ir tai, kad raudonos mėsos gaminiai net 18% padidina riziką susirgti vėžiu. Tad visiškas absurdas, jog iki šiol dietologus moko universitetuose apie raudonos mėsos naudą. Dabar juk 2021 metai. Maisto pramonė taip toli nukeliavo, kad kalbėti apie mėsos gaminius kaip apie produktus, kurie praturtina mūsų kūnus, tiesiog absurdiška.

 

Praktiškai visi gaminiai, kuriuos žmonės perka parduotuvėse ar prekybos centruose, pagaminti pramoniniu būdu. Žmonės jau net nesupranta ką skaito ant pakuočių, sudėtis tokia sudėtinga, joje pateikiami tik kodai ir skaičiai, kurių niekas neaiškina ir nemoko suprasti. Bet juk tai ir turėtų būti dietologų, dietistų ar kitų specialistų darbas – liaudies švietimas, mokymas. Jauni žmonės mokosi apie 10 metų, kad taptų gydytojais- dietologais ir vien tam, kad parašytų vos kelis sakinius oficialiuose internetiniuose puslapiuose, skirtuose vėžiu sergantiems žmonėms? Kad parašytų apie tai, jog pieno produktai ir mėsa yra naudingi? Tai visiška gėda prieš žmones, kurie didžiąją savo gyvenimo dalį sąžiningai mokėjo mokesčius, sunkiai dirbo, o susirgę vėžiu gauna tik tiek informacijos.

 

Aš konsultavau nemažai vėžiu sergančių žmonių ir kas kartą mane stebina jų žinios apie mitybą, kurias jie gauna iš tradicinės medicinos dietologų. Dietologai tarytum robotai kartoja tą patį per tą patį jau daugybę metų. Nejau jie nesidomi naujomis studijomis? Nejau jie nesigilina į maisto pramonės „pažangą“ kuri visiškai nepadeda žmonėms išlaikyti gerą sveikatą? Tai kuo jie domisi tuomet? Mokslai pasibaigia tuomet, kai po jų gauna savo nuosavą kabinetą? Ir tada visą likusį gyvenimą kartoja tai, ką sužinojo jaunystėje? O kur progresas profesinėje srityje?

 

Tiesą pasakius, mane stebina ir kartais net pykdo, kai matau dietologų ar dietistų rekomendacijas retkarčiais išgerti kavos, retkarčiais vartoti saldumynus, su saiku vartoti alkoholį. Kur visa tai veda? Į dar didesnį kiekį privačių klinikų ir vaistinių?

 

Todėl siūlau jums susimąstyti ir pasidomėti kokios atliktos studijos. Vieną jų noriu paminėti, nes ją atliekant bendradarbiavo daugybė viso pasaulio mokslininkų. Truko ji beveik 50 metų, o vadinasi „Kinijos studija“. Taip pat mano YouTube kanale „Mitybos Inžinerija“ rasite daugybę vaizdo įrašų, padėsiančių jums sustiprinti sveikatą.

 

Patirtimi dalinasi: TOMAS KRAVEC, mitybos specialistas

Patiko straipsnis ar produktas? Pasidalinkite

KOMENTARAI

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

#1 sveikos gyvensenos gidas Lietuvoje | Mitybos Inžinerija | Sveika Mityba

2021 rugsėjo15d.

Komentarų: 0

Sveikos mitybos ir sveiko kūno paslaptys vienoje knygoje. Su autoriaus parašu TIK pas mus el.parduotuvėje!

SEPTYNIŲ DIDŽIŲJŲ DORYBIŲ PĖDSAKAIS…

2021 rugsėjo11d.

Komentarų: 0

Septynios didžiosios žmogaus dorybės gyvenimui be kančių. Gerbiamo ezoteriko Stanislovo Žebrausko pamąstymai.

Augalinės Kilmės Pienas: ar tikrai sveika? | Sveika mityba

2021 rugsėjo6d.

Komentarų: 0

Mitybos specialistas dalinasi savo pastebėjimais ir ko reiktų vengti (neapsigauti) parduotuvėse.