Ar sunkios antklodės veikia? | Miegas | Sveikata

Ar sunkios antklodės veikia?

 

Daugeliui žmonių sunkios antklodės tapo įprasta streso mažinimo ir sveiko miego įpročių dalimi ir dėl geros priežasties. Tyrimai rodo, kad sunkios antklodės, be kitų sąlygų, gali būti naudingos žmonėms, kenčiantiems nuo nerimo, autizmo ir nemigos.

Panagrinėkime, kaip veikia sunkios antklodės, taip pat šių gydomųjų antklodžių naudojimo naudą ir riziką.

 

Kas yra sunki antklodė?

 

Sunkios antklodės yra terapinės antklodės, kurios sveria nuo 2 iki 15 kilogramų. Papildomo svorio spaudimas imituoja terapinę techniką, vadinamą gilaus slėgio stimuliacija arba slėgio terapija.

 

Kokie yra svertinės antklodės naudojimo pranašumai?

 

Giliojo slėgio stimuliacija naudoja spaudimą nervų sistemai atpalaiduoti. Tai modeliuoja patirtį, kai esate laikomi arba apkabinti. Ši praktika gali padėti:

  • palengvinti skausmo suvokimą
  • sumažinti nerimo simptomus
  • pagerinti miego kokybę
  • palengvinti depresijos simptomus

 

Slėgio terapija nebūtinai turi būti visiškai praktinė. Naudojant apsunkintas antklodes, spaudimą sukelia ne kitas žmogus, o antklodė apvyniota aplink kūną.

 

Padeda sumažinti nerimą, nemigą, neramių kojų sindromą ir stresą

 

Dėl gilaus prisilietimo stimuliacijos padidina serotonino ir melatonino hormonus, kurie yra atsakingi už atsipalaidavimą.

 

Tai suteikia įžeminimo efektą

 

Miego metu sukuria apkabinimo jausmą

 

Pagerina miegą REM miego ir gilaus miego fazių metu

 

REM miegas įvyksta praėjus 90 minučių po to, kai užmiegate. Jūsų širdies ritmas ir kvėpavimas pagreitėja. 3 ne REM miego stadija yra gilaus miego laikotarpis, kurio metu jums reikia jaustis žvaliems ryte. Apsunkinta lininė antklodė padeda greičiau užmigti ir pagerinti miego patirtį šiais momentais.

 

Labai pagerina jūsų savijautą ir kognityvinę veiklą dienos metu

 

Geras ir atkuriamas miegas gali labai pagerinti bendrą nuotaiką, savijautą ir našumą per dieną. Tai geriausia investicija į jūsų kūno ir proto sveikatą.

 

Kam gali būti naudinga sunki antklodė?

Mokslininkai ištyrė sunkių antklodžių veiksmingumą fiziniams ir emociniams simptomams palengvinti. Nors reikia daugiau tyrimų, rezultatai iki šiol rodo, kad tai gali būti naudinga esant įvairioms sąlygoms.

 

Nerimas

 

Vienas iš pagrindinių sunkios antklodės naudojimo būdų yra nerimo gydymui. Gilaus slėgio stimuliacija gali padėti sumažinti autonominį susijaudinimą. Šis susijaudinimas yra atsakingas už daugelį fizinių nerimo simptomų, tokių kaip padažnėjęs širdies susitraukimų dažnis.

 

Autizmas

 

Vienas iš autizmo požymių, ypač vaikams, yra miego sutrikimas. Nedidelis tyrimas, atliktas 2017 m., parodė, kad kai kuriems autistams gilaus spaudimo terapija (valymas, masažas ir suspaudimas) buvo naudingas. Šie privalumai gali būti taikomi ir sunkioms antklodėms.

 

Dėmesio stokos hiperaktyvumo sutrikimas (ADHD)

 

Yra labai nedaug tyrimų, kuriuose nagrinėjamas sunkių antklodžių naudojimas sergant ADHD, tačiau 2014 m. buvo atliktas tyrimas naudojant sunkias liemenes. Šiame tyrime mokslininkai paaiškina, kad sunkios liemenės buvo naudojamos ADHD terapijoje, siekiant pagerinti dėmesį ir sumažinti hiperaktyvius judesius.

Tyrimas parodė daug žadančius rezultatus dalyviams, kurie naudojo sunkią liemenę nuolatinio veikimo testo metu. Šiems dalyviams teko mažiau pasitraukti nuo užduočių, palikti savo vietas ir jaudintis.

 

Nemiga ir miego sutrikimai

 

Yra keletas veiksnių, galinčių sukelti miego sutrikimus. Sunkios antklodės gali padėti keliais paprastais būdais. Papildomas slėgis gali padėti nuraminti jūsų širdies ritmą ir kvėpavimą. Tai gali padėti lengviau atsipalaiduoti prieš įsitaisant gerai pailsėti.

 

Osteoartritas

 

Nėra tyrimų apie sunkių antklodžių naudojimą osteoartritui gydyti. Tačiau vienas patikimo šaltinio tyrimas, naudojant masažo terapiją, gali pateikti šiokius tokius rezultatus.

Šiame nedideliame tyrime 18 dalyvių, sergančių osteoartritu, aštuonias savaites buvo gydomi masažu ant vieno iš kojų kelių. Tyrimo dalyviai pastebėjo, kad masažo terapija padėjo sumažinti kelio skausmą ir pagerino jų gyvenimo kokybę.

Masažo terapija giliai spaudžia osteoartritinius sąnarius, todėl gali būti, kad naudojant apsunkintą antklodę bus patirta panaši nauda.

 

Lėtinis skausmas

 

Lėtinis skausmas yra sudėtinga diagnozė. Tačiau žmonės, kenčiantys nuo lėtinio skausmo, gali palengvinti savo patirtį naudodami sunkias antklodes.

2021 m. atliktas tyrimas, kurį atliko UC San Diego mokslininkai, nustatė, kad sunkios antklodės sumažino lėtinio skausmo amplitudę. Devyniasdešimt keturi dalyviai, kenčiantys nuo lėtinio skausmo, vieną savaitę naudojo lengvą arba apsunkintą antklodę. Tiems, kurie buvo sunkių antklodžių grupėje, palengvėjo, ypač tiems, kurie gyveno ir su nerimu. Vis dėlto sunkios antklodės nesumažino skausmo intensyvumo.

 

Medicininės procedūros

 

Gali būti, kad medicininių procedūrų metu naudosite sunkias antklodes.

2016 m. atliktas tyrimas eksperimentavo su sunkiomis antklodėmis dalyviams, kuriems buvo traukiamas išminties dantis. Sunkios antklodės dalyviai patyrė mažesnius nerimo simptomus nei kontrolinė grupė.

Tyrėjai atliko panašų tolesnį tyrimą su paaugliais, naudodami pasvertą antklodę krūminių dantų traukimo metu. Šie rezultatai taip pat parodė mažiau nerimo naudojant sunkią antklodę.

Kadangi medicininės procedūros dažniausiai sukelia nerimo simptomus, pvz., padažnėjusį širdies susitraukimų dažnį, sunkių antklodžių naudojimas gali būti naudingas norint nuraminti šiuos simptomus.

 

Ką turi žinoti apie sunkias antklodes? Ką sako tyrimai?

Ar jos iš tikrųjų veikia?

 

Be esamų tyrimų, yra keletas naujausių perspektyvių tyrimų, kuriuose pateikiama dar daugiau įrodymų, kad sunkios antklodės gali palengvinti fizinį skausmą ar kitų būklių simptomus.

 

2020 m. Švedijos mokslininkų atliktas tyrimas, patikimas šaltinis, nustatė, kad sunkios antklodės pagerino žmonių, sergančių dideliu depresiniu sutrikimu, bipoliniu sutrikimu, generalizuotu nerimo sutrikimu ir ADHD, miegą. Tyrimo metu 120 žmonių gavo lengvą antklodę arba sunkią antklodę. Po 4 savaičių tie, kurie naudojo sunkią antklodę, turėjo mažiau nemigos ir sumažino nuovargį, depresiją ar nerimą per dieną.

 

2021 m. atliktas tyrimas, kurį taip pat atliko Švedijos mokslininkai, nustatė, kad sunkios antklodės padėjo suaugusiems ir vaikams, sergantiems autizmo spektro sutrikimu arba ADHD, užmigti ir išsimiegoti. Dalyviai buvo 48 vaikai ir 37 suaugusieji, kuriems buvo lengviau atsipalaiduoti per dieną miegui naudojant sunkias antklodes.

 

2020 m. atliktame tyrime dalyvavo 28 dalyviai, kuriems buvo sunku užmigti. Naudojant sunkią antklodę daugiau nei 6 savaites, buvo pastebėta, kad pagerėjo naktinis miegas, miego kokybė ir greitesnis užmigimas.

 

2020 m. Floridos mokslininkų atliktas tyrimas išmatavo sunkių antklodžių poveikį stacionarinėje psichiatrijos įstaigoje esantiems žmonėms. Iš 122 dalyvių 61, kuris pasirinko naudoti sunkią antklodę, objektyviai turėjo mažesnį nerimo lygį nei 61, kurie to nedarė.

Nors šie tyrimai atliekami su nedidelėmis žmonių grupėmis, jie patvirtina tai, ką daugelis žmonių teigia, kad sunkios antklodės gali padėti sumažinti fizinį skausmą, sumažinti nerimą ir pagerinti miegą, patirtį.

 

Ar yra rizika naudojant sunkią antklodę?

 

Naudojant sunkią antklodę yra labai mažai rizikos.

Tačiau gamintojų teigimu, sunkios antklodės neturėtų būti naudojamos jaunesniems nei 2 metų vaikams, nes gali padidėti uždusimo rizika. Visada pasitarkite su savo pediatru prieš bandydami sunkią antklodę savo vaikui.

 

Sunki antklodė taip pat gali būti netinkama žmonėms, turintiems tam tikrų sąlygų, įskaitant:

  • obstrukcinė miego apnėja, dėl kurios sutrinka kvėpavimas miego metu
  • astma, dėl kurios naktį gali pasunkėti kvėpavimas
  • klaustrofobija, kurią gali sukelti apsunkintos antklodės sandarumas

 

 

Rekomendacijos

 

Sunkios antklodės yra tam tikra priemonė namuose, galinti suteikti panašios naudos kaip gilaus slėgio terapija.

 

Šios antklodės parodė teigiamus rezultatus keliems atvejams, įskaitant autizmą, ADHD ir nerimą. Jie gali padėti nuraminti neramų kūną, sumažinti nerimo jausmą ir pagerinti miego sutrikimus.

 

Renkantis sunkią antklodę, suraskite tinkamiausią dydį, kuris sudaro apie 10 procentų jūsų kūno svorio.

 

Patiko straipsnis ar produktas? Pasidalinkite

KOMENTARAI

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

CBD ALIEJUS NEMIGAI

2022 balandžio12d.

Komentarų: 1

Jau šiandien kalbama, jog 8 iš 10 žmonių susiduria su nekokybišku miegu. Ar CBD gali padėti susitvarkyti su nemiga?

Endokanabinoidinė sistema (ECS) ir kanabidiolis (CBD) | Kanapių aliejus | Sveikata

2022 balandžio8d.

Komentarų: 19

„Atsipalaiduokite, valgykite, miegokite, pamirškite ir būkite saugūs“ (Di Marzo)

Kodėl taip man sunku mylėti save?

2022 balandžio1d.

Komentarų: 0

Tu gimei imperatoriumi, pasitenkinusiu savyje. Bet tavo tėvas nori, kad jį mylėtum, tavo mama nori, kad mylėtum ją. Visi aplinkui nori būti tavo meilės objektu.