11 požymių, jog tavo kūnui trūksta vandens | Invictus Way

Dehidratacija atsiranda tada, kai kūnas negauna pakankamo kiekio vandens funkcijoms. Jis prarandamas kasdien su bazinėmis kūno funkcijomis kaip prakaitas, kvėpavimas ar nuėjimas į tualetą.

 

Jei nepapildysi kūno skysčiais ir maistu, kuriuose yra vandens, save pastatysi į nepatogią, o kartais ir skausmingą, padėtį. Kai kurie šaltiniai teigia, jog šiandien daugiau nei 50 % žmonių neišgeria pakankamai vandens ir patiria dehidratacijos pasekmes.

 

 

Kur dingsta vanduo?

Kadangi kūnas sudarytas iš daugiau nei 76% vandens, yra daug būdų, kuriais jis pasišalina iš kūno, apie kuriuos galbūt niekada nesusimąstei. Kai kvėpuoji, kai prakaituoji, kai virškina maistą, vanduo palieka kūną.

Tokie dalykai kaip sausas klimatas, fizinis aktyvumas, menstruacijos ir nėštumas, ar sergant, taip pat yra būdai, kuriais vanduo palieka kūną. Taip pat yra nemažai ligų, kurios sukelia greitą vandens netekimą.

 

Vanduo padeda tavo ląstelėms, raumenims ir audiniams išlaikyti vandenį nuo galvos iki kojų pirštų ir palaikyti akis, nosį ir burną nuo išsausinimo. Tačiau yra kiti organai, kurie nėra taip pastebimi, tačiau turintys didžiulę įtaką fiziniam kūnui, kai nėra pakankamai vandens.

 

 

Ką sako mitybos specialistas apie dehidrataciją?

“Neišgėrus pakankamai vandens, žmogaus virškinimo funkcijos sutrinka, tampa lėtesnės nei turėtų būti. Organizmas negali pasisavinti medžiagų, jei jame trūksta vandens. Žmogaus organizmas labai jautrus vandens apykaitos sutrikimams: jei tarpuose tarp audinių ir ląstelės būna vandens perteklius arba stoka, biologiškai aktyvių medžiagų koncentracija tampa neoptimali, dėl to sutrinka ląstelių, pirmiausia nervinių, veikla. Tiesa, žmogaus organizmą nuo vandens pertekliaus ir stokos saugo tokie organai, kaip inkstai, oda, plaučiai.” – Tomas Kravec, mitybos specialistas.

 

Dehidratacija yra skysčių trūkumas organizme. Labiausiai pasikartojantys požymiai šiandien:

 

  1. Galvos skausmas,
  2. Nuovargis,
  3. Virškinimo sutrikimai,
  4. Galvos svaigimas,
  5. Šlapimo kiekio sumažėjimas,
  6. Įdubusios akys,
  7. Sausa burnos ir nosies gleivinė,
  8. Kraujospūdžio pokyčiai,
  9. Mėšlungis,
  10. Sutirštėjęs kraujas,
  11. Sumažėjęs darbingumas ir gebėjimas susikaupti.

 

Vandens trūkumas pasireiškia labai greitai, simptomai atsiranda jau esant 0,7 % vandens deficitui.

 

 

Pakankamo vandens lygio palaikymas ir skausmas

Palaikyti pakankamą vandens lygį yra labai svarbu, nes tai suteikia sąlygas kūnui optimaliai funkcionuoti bei gyti. Ypatingai tai svarbu atsistatant po ligų, operacijų, traumų, ar kenčiant nuo chroniškų raumenų ir audinių skausmo. Dehidratacija gali sustiprinti skausmus, sulėtinti gyjimo procesus, ir padidinti naujų traumų galimybes. Vanduo padeda “sutepti” stubure esančius diskus ir apsaugoti nuo raiščių, sausgyslių, raumenų sustabarėjimo.

 

Teisingas vandens vartojimas, gryno švaraus vandens vartojimas, padeda sumažinti skausmus. Vienas greičiausių būdų sumažinti skaumus yra gerti daugiau švaraus vandens kasdien.

 

 

4 Patarimai Kaip Išlaikyti Pakankamą Kiekį Vandens Organizme

Gali būti nelengva palaikyti optimalų kiekį geriamo vandens. Štai keli patarimai, ką daryti, kad palaikyti pastovumą.

 

1) Pradėk Savo Dieną Nuo Vandens Stiklinės

 

Kai tik atsikeli, išgerk vandens stiklinę. Tai padės tau įtvirtinti įprotį pasirūpinti skysčiais jau nuo pat pirmos dienos minutės ir turėti su savimi vandens kur beeitum. Kad būtų lengviau, pasistatyk stiklinę vandens prie savo lovos iš pat vakaro.

 

2) Išsikelk Tikslą

 

Išsikelk sau užduotį, tikslų skaičių, kiek stiklinių išgersi per dieną, kada gersi ir po kiek. Pasirūpink, jog tomis akimirkomis turėtum vandens su savimi. Kiek tau reikia išgerti?

Savo kūno svorį padaugink iš 30, ir gausi tiek mililitrų. Pavyzdžiui, 80 kg x 30, gaunasi 2400 ml (2.4 ltr.) per dieną.

 

3) Rašyk kaip tau sekasi progresuoti

 

Kasdien vakarais pasižymėk kiek vandens išgėrei. Tai padės tau laikytis savo tikslo. Jei neišgėrei reikiamo kiekio, peržvelk savo dieną ir pažiūrėk, kurioje vietoje ko neatlikai. Ar tai, kad nepasiėmei vandens iš namų ir negalėjai išgerti kai buvo laikas? Ar kažkas sutrugdė? Ir išsikelk sau klausimą – ką rytoj darysiu kitaip? Pasiruošk iš vakaro, kad nereikėtų ryte stresuoti ir lakstyti po vurtuvę lyg galvą pametus.

 

4) Užkandžiauk Protingai

 

Dauguma žmonių šiandien mėgsta užkandžiauti. Tam pasitelk protingus sprendimus. Užkandžiu gali būti vaisiai ir/ar daržovės kaip agurkas, salieras, arbūzas, braškės, špinatai ar pomidorai, melionas, mėlynės ir t.t.

Šie yra skanūs, sultingi, ir bus puikus būdas gauti iš jų dar ir vandens!

Taip pat, uogas ar vaisius gali įdėti į savo vandenį, paskaninti.

 

 

Iš asmeninės patirties pasakysiu – kuo kūne švaresnis vanduo ir jo pakankamai, tuo lengviau ir kasdieniame gyvenime. Nes vandenėlis kūne – ramus.

 

Tada ir mano galva dirba ramiai. Ir mano sprendimai eina iš ramybės būsenos.

 

Vanduo turi daug didesnę prasmę nei kada galėjai pagalvoti 😉

 

 

Patiko straipsnis? Pasidalinkite

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Kaip vanduo padeda mesti svorį? | Sveika mityba | Viršsvoris

2021 liepos28d.

Komentarų: 0

Vanduo duoda kūnui daugiau nei tik numalšina troškulį – padeda numesti ir svorio.

Ląstelienos nauda organizmui | Sveika mityba

2021 liepos23d.

Komentarų: 0

Kartu su mitybos specialistu Tomas Kravec iš Mitybos Inžinerija primename apie sveikos mitybos vieną iš svarbių principų gerai savijautai.

CBD aliejaus nauda sportuojantiems profesionaliai ir ne tik | CBD aliejus | Invictus Way

2021 liepos12d.

Komentarų: 0

Kaip CBD aliejus padeda sportuojantiems?